ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مقام ارشد وزارت دادگستری اعلام کرده است که وزارت دادگستری آمریکا در حال افزودن بخش جدیدی به بخش امنیت ملی خود است که بر پیگرد قانونی فعالیت های سایبری مخرب خارجی متمرکز بوده و به دنبال ایفای نقشی فعال تر در مبارزه با تهدیدات دیجیتال از خارج از کشور است
به گزارش سایبربان، متیو اولسن، دستیار دادستان کل و رئیس واحد، طی رویدادی در موسسه هوور در واشنگتن گفته است: این نهاد به این واحد اجازه خواهد داد تا مقیاس و سرعت کمپین های اخلال و پیگرد تهدیدات سایبری و همچنین جنایتکاران سایبری تحت حمایت دولتها را افزایش دهد.واحد جرایم رایانه ای در بخش جنایی این نهاد همچنان پابرجا خواهد ماند. بخش جدید سایبری امنیت ملی به دادستان هایی می بالد که به محض اینکه اف بی آی یا جامعه اطلاعاتی، یک تهدید سایبری را شناسایی کنند، با توجه به اینکه این اقدام در اولین مراحل خود است، می توانند سریعا وارد عمل شده و ما در موقعیتی خواهیم بود که از تحقیقات حمایت کنیم.

تصمیم برای قرار دادن فضای سایبری در شرایط برابر با سه بخش موجود این نهاد در حالی رخ می دهد که وزارت دادگستری اقدامات خود را برای شکست بات‌نت‌ها، مهار یا حذف شیوع بدافزارها و تعقیب مجرمان دیجیتال در سراسر جهان افزایش داده است.

نمونه ای از رویکرد تهاجمی تر وزارت دادگستری در ماه گذشته زمانی رخ داد که مقامات ایالات متحده و بین المللی اعلام کردند که عملیاتی را برای مختل کردن یک بدافزار پیچیده که توسط هکرهای روسی برای نزدیک به دو دهه استفاده می شد، تکمیل کرده اند.

اوایل سال جاری، وزارت دادگستری و اف بی آی اعلام کردند که زیرساخت های گروه بدنام باج افزاری هایو (Hive) را از بین برده اند.به گفته اولسن، علی‌رغم این موفقیت‌ها، وزارت دادگستری به نوعی در سطحی بالاتر می جنگد.

وی در ادامه می افزاید: ما در حال تأثیرگذاری هستیم، اما تنها با تعداد کمی از دادستان‌ها این کار را انجام می‌دهیم و باید از برخی از تخصص‌هایی که توسعه داده‌ایم و برخی از اقداماتی که ثابت کرده‌ایم طی چند سال گذشته مؤثر بوده‌اند، استفاده کنیم.

اولسن اما نمی گوید که بودجه بخش جدید چقدر خواهد بود یا در نهایت چند دادستان به فهرست آن اضافه خواهند شد.او می گوید که این بخش ساختار بخش سایبری اف‌بی‌آی را که رهبری آن بر اساس تهدید جغرافیایی سازمان‌دهی شده است، انعکاس خواهد داد.

این به نوبه خود به مقامات اجازه خواهد داد تا تخصص عمیق‌تری را توسعه دهند و انواع ابزارهایی را که عوامل مختلف تهدید استفاده کرده و همچنین اقدامات قانونی بالقوه علیه آنها را سریع‌تر تشخیص دهند.

اولسن می افزاید که این واحد جدید از نزدیک با بخش جنایی این وزارتخانه که مدت‌هاست روی جرایم سایبری مانند نفوذ در شبکه و سایر فعالیت‌های مخرب کار می‌کند، همکاری خواهد کرد.

او در انتها به حضار گفت: دشمنان سایبری ما مبتکر هستند و دائماً تاکتیک های خود را تعویض و تنظیم می کنند تا از دید بازرسان ما پنهان شوند و بر مدافعان شبکه ما غلبه کنند. بنابراین بخش امنیت ملی متعهد می شود که با انطباق سازمان و تاکتیک‌هایمان، با دشمنان ما هماهنگ شده تا بتواند بر آنها غلبه کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">