ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران‌سل: قرارداد با ‪ MTN‬قطعی شد

| سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۸۴، ۰۷:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره شرکت ایران سل، از قطعی شدن قرارداد مشارکت "‪"MTN‬ آفریقای جنوبی در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه خبر داد.

یک شبکه خبری از قول "ابراهیم محمودزاده" عضو موسس شرکت ایران‌سل و مدیرعامل صاایران، گزارش داد: این شرکت ‪ ۲۷۰‬میلیون یورو یعنی ‪ ۹۰‬درصد سهم خود را برای مشارکت در این پروژه در وجه بانک ملی بلوکه کرد، تا قرارداد خود را قطعی کند.

محمودزاده و "محمد مخبر" مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات بنیاد مستضعفان دیگر شریک داخلی شرکت ایران‌سل، در اواخر شهریورماه گذشته اعلام کردند که کنسرسیوم آسیای شرقی (ترک سل و دو شرکت همراهش)، برنده نخست مناقصه اپراتوری دوم تلفن همراه را به‌دلیل عمل نکردن به تهداتش، از پروژه کنار گذاشته و شرکت ‪ MTN‬آفریقای جنوبی را جایگزین آن خواهند کرد.

محمودزاده که در زمان اعلام این امر گفته بود قرارداد با ‪ MTN‬در شرایط بهتری نسبت به قرارداد ترک سل خواهد بود، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به پرسش از شرایط قرارداد بسته شده با ‪ ،MTN‬گفت:

آنها پذیرفته‌اند که ‪ ۹۰‬درصد منابع مورد نیاز تعهدات خود، در پروژه را تامین کنند در حالیکه ترکها می‌خواستند تنها ‪ ۴۹‬درصد از سهم خود را بدهند و برای آن هم گارانتی می‌خواستند.

وی افزود: همچنین ‪ MTN‬پذیرفته است که مدیریت طرح با شریک ایرانی باشد که ‪ ۵۱‬درصد سهام آن را در اختیار دارد، در حالی که ترکها این امر را هم نمی‌پذیرفتند.

محمودزاده همچنین گفت که ‪ MTN‬تعهد کرده است که سیم‌کارتهای را مطابق زمان قرارداد بدهد و مراحل طرح‌ریزی کار در حال اجرااست و مراحل اجرایی کار پس از پایان این مرحله آغاز خواهد شد.

قرار است، طرح اپراتور دوم تلفن همراه پس از اجرایی شدن ظرف ‪ ۱۵‬سال حدود ‪ ۱۰‬میلیون سیم‌کارت تلفن همراه با کیفیت، با قیمت ‪ ۱۵۰‬هزار تومان عرضه کند.

"محمد مخبر"، عضو دیگر هیات مدیره شرکت ایران سل، اعلام کرده است که سیم‌کارتها تا پایان امسال، به متقاضیان واگذار خواهد شد.

"وفا غفاریان"، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز در این‌باره گفته است: شرکت ترک سل از این پس در جریان ایجاد شبکه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه ایران حضور نخواهد داشت و مذاکرات با شرکت ‪ MTN‬همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر شرکت ترک‌سل تصمیم مقامات ایرانی را نپذیرفته و اعلام کرده است که برای اجرای این پروژه هنوز فرصت دارد.

خبرگزاری فرانسه دیروز از قول این شرکت اعلام کرد که ترک سل هنوز خود را جزو بخشی از قرارداد این پروژه می‌داند.

ترک سل، در اسفند سال ‪ ۸۲‬در مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه برنده شد اما در ‪ ۲۷‬بهمن ‪ ۸۳‬مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که مهمترین نکته در آن، این بود که سهام شریک خارجی در طرح اپراتور دوم، باید از ‪۷۰‬ درصد به ‪ ۴۹‬درصد کاهش یابد و پس از آن فعالیتهای این شرکت در ایران متوقف شد.

‪ MTN‬آفریقای جنوبی، دومین برنده این مناقصه بود که به گفته محمودزاده، در هشت کشور بیرون از آفریقای جنوبی از جمله نیجریه، پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا، تاکنون ‪ ۸/۵‬میلیون شماره به مشترکان تلفن همراه ارائه کرده است در حالیکه ترک‌سل ‪ ۳‬میلیون شماره داشت.

  • ۸۴/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">