ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتحادیه بین‌المللی ارتباطات اعلام کرد: تا سال 2004 تعداد خطوط تلفن همراه در ایران به 2/6نفر برای هر 100 نفر رسید و بدین ترتیب این کشور از نظر گستردگی شبکه تلفن همراه در میان 19 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا در رتبه شانزدهم جای گرفت.

به گزارش فارس، اتحادیه بین‌المللی ارتباطات با انتشار گزارشی در مورد خطوط تلفن همراه در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: این منطقه یکی از مناطق نخست دنیا از نظر رشد خطوط تلفن همراه است.

مردم این منطقه توجه ویژه‌ای نسبت به تلفن همراه دارند و این مسئله باعث شده است تا علاوه بر دولت‌ها، شرکت‌های خصوصی نیز برای ورود در شبکه‌ تلفن همراه این منطقه تمایل نشان دهند.

بر اساس این گزارش در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بحرین دارای بیشترین خطوط تلفن همراه به نسبت جمعیت خود می‌باشد. 85 نفر از هر 100 بحرینی دارای خط تلفن همراه هستند.

پس از این کشور امارات و قطر در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. از هر 100 اماراتی 82 نفر دارای خط تلفن همراه هستند و این رقم برای قطر 79 نفر می‌باشد .

کویت، ترکیه، تونس ، سعودی ، مراکش ، اردن،‌عمان ، فلسطین،لبنان، الجزایر، سوریه ، مصر، ایران، یمن، سودان و لیبی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش ، ایران با رقم 2/6 خط تلفن همراه برای هر 100 نفر در میان 19 کشور منطقه در جایگاه شانزدهم جای گرفته است.

لیبی با 2 خط تلفن همراه برای هر 100 نفر در جایگاه انتهایی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش سوریه یکی از نخستین کشورهای این منطقه از نظر سرعت رشد تقاضا برای تلفن همراه بوده است. میزان تقاضا برای تلفن همراه در این کشور بیش از 200 درصد در سال افزایش داشته است.

الجزایر، سودان و یمن نیز شاهد رشد سالیانه سه رقمی تقاضا برای تلفن همراه بوده‌اند.

رشد سالیانه تقاضا برای تلفن همراه در لیبی و مصر نیز 50 درصد بوده است.

  • ۸۴/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">