ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت اکسپلورر 25 ساله شد

| شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که زمانی محبوب ترین نرم افزار برای اتصال به اینترنت بود طی این هفته 25 ساله می شود.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، اینترنت اکسپلورر مایکروسافت در ربع قرن اخیر حیاتی پرفراز و نشیب داشته و از یک مرورگر محبوب و پرطرفدار به یک مرورگر عادی مبدل شده است.

این مرورگر که در ابتدا همراه با ویندوز عرضه شده بود، تنها نرم افزار مشهور اتصال به اینترنت بود، اما به تدریج شرکت های دیگری هم مرورگرهای اینترنتی اختصاصی خود را عرضه کردند و از اهمیت و شهرت اینترنت اکسپلورر کاسته شد.

از جمله این شرکت ها می توان به گوگل اشاره کرد که مرورگر کروم را عرضه کرد. همچنین بنیاد موزیلا هم مرورگر فایرفاکس را به بازار فرستاد.

در اوائل دهه ۹۰ میلادی مرورگر نویگیتور شرکت نت اسکیپ محبوب ترین مرورگر برای اتصال به اینترنت بود، اما مایکروسافت با عرضه ویندوز و مرورگر اینترنت اکسپلورر نت اسکیپ را به عقب راند. ادعای مایکروسافت در مورد اینکه اینترنت اسکپلورر بخشی جدائی ناپذیر از ویندوز است با اعتراض و شکایت شرکت های رقیب مواجه شد. اما رقبا تا مدتها کاری در برابر مایکروسافت از پیش نبردند تا به تدریج عرضه مرورگرهای رقیب اینترنت اکسپلورر را به حاشیه راند.

  • ۹۹/۰۵/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">