ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باج‌خواهی آمریکا از شریک ایرانسل

| دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۴۸ ب.ظ | ۳ نظر

پس از این دادگاه در ایالت نیویورک و همچنین اتفاقات پیش آمده در دادگاه امروز، کمپانی MTN طی یک اعلامیه رسمی اعلام کرده که می خواهد با مقامات امریکایی در ارتباط با قطعنامه های اتحادیه اروپایی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه های دولت امریکا علیه ایران همکاری کند و از این موارد تبعیت خواهد کرد و در این زمینه همکاری کامل و مستمر با مقامات دولت امریکا خواهد داشت...

بولتن نیوز: در دادگاه ایالتی نیویورک پرونده ای علیه شرکت MTN شریک ایرانسل، تمدید شده و ادعایی علیه این شرکت به مبلغ 4.2 میلیارد دلار از سوی شرکت "ترک سل" مطرح گردید.

شرکت ترک سل ترکیه در این دادخواست خود علیه شرکت MTN آفریقای جنوبی ادعا کرده بود که شرکت MTN با پرداخت مبالغی رشوه به برخی از مسئولین وقت شرکت مخابرات و همچنین وزارت خارجه در دوران دولت اصلاحات، باعث شده که به پروژه تلفن همراه با پرداخت رشوه دسترسی پیدا کند و در این مناقصه برنده شود.

این شرکت بزرگ ترکیه ای ادعا کرده که در سال 2004 برنده مناقصه اپراتور اول با همکاری یکی از شرکتهای ایرانی شده است اما بعداً این پروژه در سال 2004 به شرکت MTN از کشور افریقای جنوبی واگذار شده است

پس از این دادگاه در ایالت نیویورک و همچنین اتفاقات پیش آمده در دادگاه امروز، کمپانی MTN طی یک اعلامیه رسمی اعلام کرده که می خواهد با مقامات امریکایی در ارتباط با قطعنامه های اتحادیه اروپایی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه های دولت امریکا علیه ایران همکاری کند و از این موارد تبعیت خواهد کرد و در این زمینه همکاری کامل و مستمر با مقامات دولت امریکا خواهد داشت.

این خبر در حالی انتشار می یابد که شرکت MTN سهام فروخته شده اش را به میزان 1.36 میلیارد "رند" در طی سه ماه گذشته باز خرید کرده است و کل ارزش خرید سهام ام ـ تی ـ ان در سال گذشته به رقم 202 میلیارد "رند" رسیده است.

قرار داد ام ـ تی ـ ان با شرکت مخابرات از دست گل های دولت اصلاحات می باشد که اکنون ماهیت این قرارداد و نحوه مقابله امریکا با آن به منظور امتیاز گیری، در این روند قرار گرفته است.

  • ۹۱/۰۳/۱۵

نظرات  (۳)

دولت جدید هم که با رایتل خودش رو نشون داد !!!
متأسفانه خبر (درست یا نادرست) را با استیل ژورنالیستی و احساسی منتشر کرده اید که خلاف اصول خبر رسانی است. پس از روی کار آمدن مجلس هفتم قرارداد ترک سل بازبینی شد و کش و قوس های فراوانی پیش آمد تا به بهانه های امنیت و ... در نهایت به شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی واگذار شد. بنا بر این دولت آن زمان نقشی در دستکاری مزایده و لغو قرارداد ترک سل نداشت. حالا دقیق تر می توانید در مورد دسته گل صحبت کنید.
رایتل هنوز جایی نیومده ! شما گل های رو بچسب که هر دم از این باغ می رسد استات اویل شل پلمپ نطنز دست دادن های کذایی .....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">