ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار موبایل ۹ درصد در ۲۰۲۰ آب رفت

| يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

تحقیقات شرکت دیجیتایمز ریسرچ نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ با فشار پاندمی کرونا بر اقتصاد جهان بازار گوشی هوشمند ۹ درصد آب رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، تحقیقات شرکت دیجیتایمز ریسرچ نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ با فشار پاندمی کرونا بر اقتصاد جهان بازار گوشی هوشمند ۹ درصد آب رفته است.

طبق این گزارش، شدیدترین سقوط بازار موبایل در سه ماهه اول ۲۰۲۰ اتفاق افتاده و در آن صادرات گوشی هوشمند در جهان با سقوط سنگین ۲۰ درصدی روبرو شده است.

طبق گزارش دیجیتایمز ریسرچ، در سه ماهه دوم سال گذشته بازار تلفن هوشمند شاهد سقوط ۲ رقمی بود، اما در بازه جولای تا سپتامبر سقوط بازار موبایل تک رقمی شد اما بالاخره در سه ماهه پایانی سال بود که بازار ریکاوری خود را آغاز کرد.

طبق این گزارش در کل ۲۰۲۰ شرکت‌های تولیدکننده موبایل ۱.۲۴ گوشی موبایل فروخته‌اند که این ۸.۸ درصد کمتر از سال گذشته است.

علی‌رغم سقوط کل بازار، تلفن‌های هوشمند با قابلیت ۵ جی، با توسعه تکنولوژی اینترنت فوق‌سریع در جهان، تقاضای بالایی داشته‌اند و فروش آنها به حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

تنها دو شرکتی که سال گذشته علی‌رغم پاندمی کرونا عملکرد قدرتمندی داشتند اپل و شیائومی بودند. این دو شرکت که برای به دست آوردن جایگاه سومین فروشنده برتر تلفن همراه هوشمند رقابت می‌کردند هر کدام فروش خود را ۱۰ درصد افزایش دادند در حالی که فروش دو تولیدکننده برتر، سامسونگ و هوآوی، با سقوط دو رقمی روبرو شد.

  • ۹۹/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">