ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار گرمی یا راهبرد؟

| پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

امیر مسعود رادی* - با توجه به پایین بودن ضریب نفوذ تلفن همراه ، ثابت و اینترنت در ایران در مقایسه با سایر کشور های جهان چرا که نه !؟ باید هم خارجی ها برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران سر و دست بشکنند .

همانطور که دوست عزیزی در یادداشت خود درITanalyze.ir خطاب به مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تلاش ایشان را بازار گرمی و یا سناریونویسی هدفمند در خصوص انتشار اخبار(1، 2، 3 و 4)علاقه مندی خارجی ها به سهام شرکت مخابرات ایران می داند و همچنین معتقد است ، این اخبار هر از چندگاهی صرفا در خبرگزاری ها دیده می شود که تنها منبع انتشار این گونه اخبار نیز کسی نیست جز صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، در این زمینه ، به این نکته ی مهم و در خور توجه باید اشاره کرد که بازار ICT در ایران داغ داغ است و این مهم را کسی بهتر از دست اندرکاران این فن یعنی انگلیسی ها و روس ها ، نمی داند . دلایل مشروحه ی اینجانب در تایید اخبار منتشره از سوی مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران به قرار زیر است :

1- پایین بودن ضریب نفوذ شاخص های ICT در ایران ( در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت 32.57 ، تلفن همراه 22.20 و اینترنت 12 درصد می باشد ) و بهتر بودن اوضاع در سایر کشور های پیشرفته .

براساس آخرین گزارش ، طبق اعلام infoplease ، اوضاع و شرایط برخی از کشور ها در حال حاضر به گونه ای است که نیازی به تفسیر ندارد . واین موضوع چنانچه طبق آمار منتشره از سوی این منبع در سال 2003 میلادی منتشر شد ، شرایط کاملا قابل فهم است (3 جدول زیر ) .
2- افزایش نیاز مردم به برقراری ارتباط فناوری شده ، درکشور به نسبت سایر کشور های پیشرفته حکایت از آن دارد که مردم به هر شکل ممکن از توسعه و به روز رسانی شبکه ارتباطات کشور استقبال می کنند و این یک اصل است که باید پذیرا باشیم آنچه مسلم است این نکته ی بسیار مهم را علاقه مندان خارجی متقاضی خرید سهام شرکت مخابرات ایران مطلع هستند وبه همین دلیل با همتای خود از در مذاکره و رایزنی پیش هنگام وارد شده اند و این امر بسیار طبیعی است .
3- بنابر آنچه گفته شد بازار ICT در ایران بسیار داغ است و اگر مدیران این عرصه در فرصت محدود باقیمانده برنامه ای برای در دست گرفتن بازار طراحی وبلا فاصله اجرایی نکنند ، طلای مخابرات به ناچار بر روی میز آنان نصیب کشور های برنده خواهد شد .
4- ناگفته پیداست ؛ مخابرات و فناوری ارتباطات نظیر نفت ، مس ، خودرو ، زمین وغیره نیست که بازارش از داغی بیافتد ، پس فرصت را نباید از دست داد .
جدول مقایسه ضرایب نفوذ.jpg
* کارشناس ومسوول پژوهش و برنامه ریزی روابط عمومی و بین الملل شرکت مخابرات ایران

  • ۸۶/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">