ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفته گذشته منابع آگاه اعلام کردند یک تبعه آمریکایی ــ لبنانی به‌نام «نزار زاکا» در ایران بازداشت شده است. نزار زاکا چند سالی است که به واسطه همکاری‌ها و تعاملاتی که با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و ایران داشته در حوزه ICT ناشناس محسوب نمی‌شود.

به گزارش عصر ارتباط بر اساس اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار خبرگزاری صدا و سیما گذاشته‌اند: نزار زاکا پیوندهای عمیقی با جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا دارد. برخی عکس‌های منتشر شده از نزار زاکا، وی را در لباس ارتش آمریکا، در پایگاه نظامی «ریورساید» در آمریکا، نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش برخی منابع با اشاره به ارتباطات بسیار ویژه نزار زاکا با جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا از وی به‌عنوان یک «گنج پنهان» یاد می‌کنند.

نزار زاکا دبیر کل اتحادیه تشکل‌های ICT عرب (اجمع) بود که برای نخستین بار در نشستی خبری در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به منظور مشارکت در برگزاری همایشه هفته ICT پارسی‌زبانان معرفی شد. وی گفته بود: با مشارکت در برگزاری هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان به دنبال بازکردن راه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی دنیا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هستیم.

البته نذار زاکا به پشتوانه اتحادیه تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب (اجمع) در برنامه جایزه چالش نوآورانه نیز با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همکاری داشت. این برنامه ویژه حمایت از جوانان ایرانی خلاق جهت راه‌انداری کسب‌و‌کارهای شخصی برنامه‌ریزی شده بود. در این برنامه حمایت‌های مالی و معنوی از جوانان کارآفرین زیر سی سال و دارای طرح‌های خلاقانه در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات با قابلیت پیاده‌سازی در مدت‌زمان یک ماه پیش‌بینی شده بود.

نذار زاکا اخیرا بنا به دعوت رسمی معاون امور زنان رئیس جمهور ایران در کنفرانسی در تهران شرکت کرده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">