ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است درج قیمت در آگهی‌های فروش اپلیکیشن‌های معاملاتی در شرایطی که عرضه و تقاضا به تعادل نرسیده موجب جولان سوداگران بازار مسکن می شود.
محمد سرگزی در گفت‌وگو با خانه‌ملت؛ با اشاره به ضرورت حذف قیمت «خودرو» و «مسکن» از اپلیکشن‌های معاملاتی بر خط و  خرید و فروش اینترنتی در مقطع زمانی فعلی، گفت: در حال حاضر تصویب قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و عرضه واحد‌های خالی به بازار مسکن موجب شده سیر نزولی قیمت‌ها تا حدودی آغاز شود. اما متاسفانه در این شرایط سایت‌ها و اپلیکشن‌های خرید و فروش اینترنتی با درج مجدد قیمت‌های کاذب موجب جولان دلالان شده اند تا با تداوم قیمت‌سازی‌های کاذب مانع کاهش قیمت مسکن شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی به دلیل نبود تعادل در عرضه و تقاضا بازار مسکن، بازگشت قیمت‌ها به اپلیکشن‌ها بازار را در اختیار دلالان قرار داده تا با قیمت کاذب و صوری موجب تلاطم در بازار مسکن شده و مانع ریزش قیمت شوند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: درج قیمت آگهی در سایت‌های معاملاتی بر خط در شرایط عادی با ایجاد رقابت به تعادل قیمت در بازار کمک می‌کند اما در شرایط فعلی که بازار مسکن به ثبات نرسیده است باید تا زمان ایجاد بستر نظارتی قوی بر این سایت‌ها و اپلیکشن‌های معاملاتی آگهی‌های فروش حداقل تا چند ماه آینده که بازار با اجرای قانون مالیات برخانه های خالی تعدیل و رونق پیدا خواهد کرد، حذف شوند.

  • ۹۹/۱۱/۰۵

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">