ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی طرح ایجاد برج ‪ IT‬در اصفهان

| شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن‌شرکتهای انفورماتیک ایران ( کمیته اصفهان) از پیگیری و بررسی طرح اولیه ایجاد برج ‪ IT‬در شهر اصفهان خبر داد.

" جاوید شهریاری" در جلسه عمومی‌انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران ( کمیته اصفهان) که با حضور اعضای این انجمن در اصفهان برگزار شد بیان داشت: طرح ایجاد برج ‪ IT‬به منظور تجمیع شرکتهای خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان ارایه شده است.

وی افزود: انجمن‌شرکتهای انفورماتیک اصفهان‌و شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان پیگیر طرح برج ‪ IT‬هستند و در زمان حاضر میزان استقبال و تمایل شرکتهای اصفهانی نسبت به اجرای این طرح در حال ارزیابی و بررسی است.

وی اضافه کرد: سعی بر این است که برای ایجاد برج ‪ IT‬اصفهان از تسهیلات پارکهای فناوری و طرح ملی تکفا( توسعه‌و کاربری‌فناوری اطلاعات و ارتباطات) استفاده شود.

به گفته وی مکانی که برای ایجاد این برج در ابتدا در نظر گرفته شده بود پارک فناوری" شیخ بهایی" بود اما مدیران شرکتها نسبت به دور بودن این مکان از شهر اصفهان انتقاد داشتند.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه استقبال مناسبی از طرف شرکتهای ‪ ICT‬اصفهان برای اجرای این طرح مشاهده نشود اقدام عملی برای آن به صلاح نیست.

وی برخی مزیتهای استفاده از تسهیلات پارکهای فناوری برای ایجاد برج ‪IT‬ را معافیت از مالیات و عوارض دانست.

" ذاکری" نماینده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این جلسه گفت: اگر شرکتهای اصفهانی و انجمن شرکتهای انفورماتیک اصفهان مایل به ایجاد برج ‪IT‬ باشندشهرک نیز وظیفه خود را در دو جهت مطالعه‌طرح و مکان‌یابی انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مرحله اول استفاده از زمینهای پارک فناوری شیخ بهایی اصفهان است.

به گفته وی ساختمانهای موجود در پارک فناوری شیخ بهایی که مجموعا ‪۱۲‬ هکتار است با اجاره‌های ‪ ۳۳‬یا ‪ ۹۹‬ساله به شرکتهای متقاضی واگذار می‌شود.

در پایان جلسه عمومی انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران ( کمیته اصفهان) به تغییر روش رتبه بندی شرکتها اشاره و تصریح شد که در روش جدید از اظهارنامه شرکتها برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود.

  • ۸۴/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">