ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح تجهیزات عمومی‌ مربوط به مکالمه‌ی تلفن بین‌الملل برای شناسایی دستگاه‌های مجاز از یک ماه پیش در سازمان در حال بررسی است.

مهندس «مسعود داوری‌نژاد» در گفت‌وگو با(ایسنا) پس از تایید نهایی آیین‌نامه‌ی ارائه‌ی خدمات تلفن بین‌الملل اظهارداشت: تا زمان تعیین شده در آیین‌نامه‌ی خدمات تلفن بین‌الملل حدود یک ماه فرصت نیاز داریم تا نسبت به انجام امور پشتیبانی، زیرساخت، سازماندهی و استخدام نیرو برای پاسخ دادن به شرکت‌های متقاضی دریافت پروانه‌ی مذکور اقدام کنیم. پس از آن با فاصله‌ی یک ماه، مدارک اخذ و بررسی خواهد شد.

وی در مورد مبلغ ضمانت‌نامه‌ی پروانه‌ی ارائه‌ی خدمات تلفن بین‌الملل گفت: شرکت‌ها، برای 9 خط E1 جهت ترمینیشن و سه خط E1 برای ارجینیشن باید 700 میلیون تومان ضمانت بگذارند که از این میزان بیشتر به ازای هر E1 برای ترمینیشن 75 میلیون و برای ارجینیشن 25 میلیون تومان به مبلغ ضمانت افزوده خواهد شد.

داوری نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: طرح تجهیزات عمومی ‌مربوط به مکالمه‌ی تلفن بین‌الملل نیز در حال بررسی است که با توجه به آن جزییات مربوط به ممنوع یا غیر ممنوع بودن ورود تجهیزات عمومی ‌برای مکالمه‌ی بین‌الملل تعیین خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: با توجه به ورود دستگاه‌هایی مختلف مانند لپ تاپ که با اتصال به خط تلفن عادی و یک ISP ، بدون نیاز به تجهیزات مرکزی به شکل تک کاربره امکان استفاده از اینترنت عمومی‌ را فراهم می‌آورد و با توجه به این که عملکرد برخی از دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با استفاده از آن‌ها فرضا امکان استفاده‌ی دوکاربر را از یک خط تلفن فراهم می‌شود، طرح مذکور از حدود یک ماه پیش برای شناسایی دستگاه‌های مجاز در حال تهیه می‌باشد.

وی همچنین در مورد موافقت دکتر «معتمدی» نسبت به پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات در خصوص کمک به شرکت‌های خدمات تلفن بین‌الملل از منابع اداره شده، با حداکثر سود 10 درصد گفت: برای عملیاتی شدن ارائه‌ی وام به شرکت‌هایی که از دیتا مجوز Voice over IP دارند، به دو هفته فرصت نیاز داریم تا جزئیات کار و مواردی مانند سقف وام در کمیته‌های مربوطه تصویب و مراحل قانونی خود را طی کند.

وی با بیان این که شرکت‌های جدیدی که مجوز دریافت خواهند کرد، مشمول این وام نخواهند شد در مورد میزان وام به شرکت‌های متقاضی گفت: به عنوان مثال اگر پنج شرکت باهم برای دریافت وام به ما مراجعه کنند، به هر یک 50 میلیون تومان، 6 تا 10 شرکت، هر یک 75 میلیون تومان و بالای 10 شرکت به هر شرکت 100 میلیون تومان وام پرداخت.

خواهد شد. این مکانیزم برای تشویق شرکت‌ها است تا رغبت بیشتری برای همکاری با یکدیگر پیدا کنند.

  • ۸۴/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">