ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی طرح «کنکور الکترونیکی» در شورای عتف

| يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از بررسی طرح «کنکور الکترونیکی» در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) با حضور رئیس جمهور خبر داد.
مهدی پاکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به زودی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که قرار است در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد، الکترونیکی برگزار کردن آزمون‌های سازمان سنجش است.

معاون دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث تقلب در شیوه فعلی کنکور بسیار زیاد شده است و باید از حالت کاغذی به سمت الکترونیکی شدن تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این خصوص استفاده از کامپیوتر، موبایل و … مطرح شده است که به طور مثال اگر شیوه موبایل اجرایی شود، داوطلب با موبایل خود در محل برگزاری کنکور حاضر می‌شود و از طریق نصب اپلیکیشن‌های خاص در کنکور شرکت می‌کند.

پاکزاد ضمن بیان این مطلب که اجرایی شدن این طرح و حذف کاغذ از روند برگزاری کنکور یکی دو سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: طراحی نرم افزار و سخت افزار زمان بر است و باید به صورت تماماً بومی طراحی شود چرا که باید به لحاظ امنیتی تمام ابعاد را در نظر گرفت. تأمین امنیت شبکه و داده در این پروسه بسیار مهم است.

به گزارش مهر، دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش پیش از این درباره الکترونیکی برگزار کردن کنکور گفته بود؛ بانک سوالات کنکور الکترونیک در حال تکمیل است و این بانک باید روز به روز بر مبنای حذفیات منابع آزمون و تغییرات کتب درسی به‌روز شود. نرم‌افزاری که برای کنکور الکترونیک طراحی شده است به صورت اتوماتیک و برمبنای بودجه‌ای که برای آن تعریف شده است از بانک سوالات، سوالات آزمون را طراحی و به حوزه برگزاری ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه هدف برای برگزاری "کنکور الکترونیک"، داوطلبان کنکور هستند، اما تعداد داوطلبان در آزمون‌های نخست محدود است. اگر آزمون به صورت الکترونیک برگزار شود، داوطلبان به صورت گروه‌های مشخص و در بازه زمانی‌های مشخص شده در کنکور شرکت می‌کنند. روند برگزاری کنکور الکترونیک می‌تواند در نوبت‌های متعدد و با توجه به ظرفیت مؤسسات برگزار شود، امکان تقلب و لو رفتن سوالات وجود ندارد، چرا که سوالات بلافاصله محو می‌شوند.

  • ۰۲/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">