ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی مجدد شبکه ملی در شورای فضای مجازی

| شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه طرح شبکه ملی اطلاعات بار دیگر در دستور کار جلسه آینده این شورا قرار دارد، گفت: هیچ ابهامی در اجرای این طرح وجود ندارد.

سیدابوالحسن فیروزآبادی در مورد ارائه گزارش پیشرفت طرح شبکه ملی اطلاعات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی و ابهاماتی که برخی اعضای این شورا در مورد اجرای کامل این مصوبه مطرح کرده اند، اظهار داشت: از نظر ما هیچگونه ابهامی در اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه شورای عالی فضای مجازی را در این فاز رعایت کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی، یک کار طراحی شده را در مورد شبکه ملی اطلاعات مطابق با زمان بندی موردنظر پیش می برند، اضافه کرد: تاکنون در این زمینه اقدامات موفقیت آمیز بوده و امیدواریم تمامی اهداف تحقق پیدا کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه در راستای اجرای این پروژه ملی، در مراحل مختلف باید از شورای عالی فضای مجازی مجوزهای لازم را اخذ کنیم، در مورد ابهاماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی فاز نخست این شبکه از سوی برخی از اعضا مطرح شده بود، گفت: از کسانی که در این زمینه ابهام دارند، سوال کنید؛ از نظر مرکز ملی فضای مجازی، هیچگونه ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

فیروزآبادی در مورد نارضایتی برخی اعضای شورای عالی فضای مجازی از عدم برگزاری مرتب جلسات شورا نیز تاکید کرد: این موضوع مطرح نیست و آقای رئیس جمهور تقریبا ماهی یکبار، جلسات شورای عالی فضای مجازی را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی ظرف در هفته جاری و یا هفته بعد از آن برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسه موضوع ساماندهی شبکه های پیام رسان و نیز شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد طرح پیوست فرهنگی در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی با توجه به اینکه پیش نویس آن آماده شده است، تاکید کرد: بررسی و تصویب پیوست فرهنگی فضای مجازی، فعلا در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار ندارد.

به گزارش مهر، برخی اخبار حاکی از آن بود که آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که شنبه ۶ شهریورماه و در فاصله یک روز مانده به رونمایی از شبکه ملی اطلاعات برگزار شد، با حواشی مختلفی همراه بود.

گفته شده است که در این جلسه اعضای شورای عالی فضای مجازی نسبت به روند نامنظم و تاخیرات پی در پی برگزاری جلسات این شورا که قرار بود هر دو هفته یکبار برگزار شود، تذکر دادند که این تذکر، درگیری لفظی میان رئیس جمهور و یکی از اعضا را نیز در پی داشت.

همچنین در این جلسه، روند اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی (دی ماه ۹۲) در مورد راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بحث گذاشته شد که اقدامات این وزارتخانه در این زمینه، اعضای شورا را قانع نکرد و اعضا به طرح صحه گذاری وظایف این وزارتخانه در مصوبه مربوطه، رای ندادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">