ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی IPV6 در وزارت ارتباطات

| شنبه, ۳ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به معدود بودن تعداد IP ‌آدرس‌ها در IP ورژن چهار، اجرای طرح گذر بهIP ورژن شش که در آن تعداد IP آدرس‌های عمومی‌ ما و سایرکشورها بسیار زیاد خواهد بود در حال بررسی است.


عبدالمجید ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات که هر دو هفته یک بار جهت هماهنگی در امور ICT در سطح وزارت و شرکت‌های تابعه تشکیل می‌شود، اظهار داشت: پیگیری بحث اتصال تمام دانشگاه‌های کشور به فیبرنوری یکی از موارد مطرح شده در جلسه بود.

وی با اشاره به این که با وجود پیگیری وزارت ارتباطات برای تحقق این مسئله، دانشگاه‌ها جدیت لازم را به خرج نمی‌دهند، افزود: دانشگاه‌ها باید درخواست خود را ارائه و اعلام کنند که فرضا نقاط اصلی IT آنها در کدام بخش‌ها یا ساختمان‌های دانشگاه واقع شده و یا ترجیح می‌دهند که فیبر نوری در کدام بخش‌ها کشیده شود. وی ادامه داد: وزارت ارتباطات این آمادگی را داراست که فیبرنوری را حتی برای دانشگاه‌هایی که در چند نقطه پراکنده هستند و یا تعداد دانشجویان آنها زیاد است نیز بکشد تا هر دانشگاه از طریق فیبر به نزدیک‌ترین مرکز مخابراتی متصل و با سرعت بالا به شبکه اینترنت داخلی و جهانی متصل شود.
ریاضی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مطرح در جلسه اخیر، به پژوهشگاه دانش‌های بنیادی مربوط بود تا پهنای باند اینترنت خود را از شرکت فناوری اطلاعات دریافت کنند که علاوه بر اطمینان بیشتر، پهنای باند را با هزینه‌ای کمتر از مقیاس جهانی دریافت کنند. وی ادامه داد: طرح دیگر مورد بحث در این جلسه ارتباط شبکه علمی ‌دانشگاهی خود با سرعت بالا به شبکه علمی (ژآنت2) بود که شبکه علمی اروپایی است.
وی تصریح کرد: نکته دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، بحث گذر از IP ورژن چهار به ورژن شش است، این طرح به شکل آزمایشی در شرکت فناوری اطلاعات در حال پیگیری است و برای پیاده‌سازی در مقیاس ملی، پروژه‌ای در مرکز تحقیقات مخابرات انجام خواهد شد که در آن، پیشنهادها و نظرات تمام نهادها، شرکت‌های ذیربط داخلی و خارجی، برای بررسی دقیق موضوع گذر آسان به IP ورژن شش اخذ خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در مورد مزیت‌های گذر از IP ورژن چهار به ورژن شش گفت: در ورژن چهار، تعداد آدرس IPهای تعریفی، محدود است، به ویژه این که بخش عظیمی‌ از IPها را خود آمریکا استفاده کرده و تعداد IPهایی که به ما می‌رسد، معدود است. اما در IP ورژن شش، تعداد IP آدرس‌های عمومی‌ ما و سایر کشورها بسیار زیاد خواهد بود که کمک می‌کنند تا همه بتواند IP ولید در اختیار داشته باشند.

  • ۸۴/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">