ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه‌ریزی MTN برای خروج از بازار ایران

| جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان گفته که در "میان مدت" سه تا پنج سال آینده قصد خارج شدن از افغانستان و خاورمیانه را دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که راب شاتر، مدیر اجرایی این شرکت بین المللی آفریقای جنوبی به رسانه‌ها گفته که می‌خواهد فعالیت‌هایش را در قاره آفریقا متمرکز بسازد.

شاتر گفته اولویت این شرکت خروج از سوریه، افغانستان و یمن است. در روزهای اخیر ۷۵ درصد سهام خود در سوریه را واگذار کرده است.

سهام ام‌تی‌ان در شش ماه دوره اپیدمی کرونا تا ۹.۴ درصد رشد داشته است. مدیر اجرایی شرکت افزوده که شرکت ام‌تی‌ان در خاورمیانه در موقعیت خوبی است اما "بخش کوچکی در یک محیط پیچیده" بوده است.

به گفته شاتر این شرکت درصدد واگذاری ۴۹ درصد سهامش در شرکت ایرانی "ایرانسل" است. او از جمله دلایل تغییر جهت از خاورمیانه را کاهش ارزش پول برخی کشورهای منطقه خواند.

شرکت ام‌تی‌ان در سال ۲۰۰۶ وارد بازار مخابراتی افغانستان شد و یکی از شرکت‌های عمده در این کشور شمرده می‌شود.

وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات افغانستان امروز با نشر خبرنامه‌ایی گفته که "براساس معلومات و ارتباط کاری که با شرکت‌های مخابراتی از جمله شرکت ام‌تی‌ان دارد، نشر این اخبار مبنی بر توقف فعالیت این شرکت در افغانستان را "نادرست و بی‌اساس" می‌خواند.

وزارت مخابرات افغانستان می‌گوید "شرکت ام‌تی‌ان با توجه به حجم سرمایه گزاری، تعداد مشترکین و بازار که در افغانستان دارد، صرفا تصمیم گرفته تا در صورت یافتن شرکت و معامله مناسب، سهام خود در افغانستان را بفروشد و تمرکز خود را روی کشورهای آفریقایی بیشتر کند."

وزارت مخابرات افغانستان در این خبرنامه گفته که این شرکت بر اساس تعهداتی که با حکومت، مشترکین و نهادها دارد، متعهد است تا فعالیت و عرضه خدمات خود را مثل سابق در کشور ادامه دهد.

در افغانستان پنج شرکت مخابراتی خصوصی و دو شرکت دولتی فعالیت دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">