ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری رزمایش سایبری در 18 کشور اروپا

| چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

برای اولین بار، رزمایش مشترک سایبری برای 18 کشور اروپایی برگزار می‌شود.
به گزارش سایبربان؛ آژانس دفاعی اروپا (EDA) هفته گذشته از یک تمرین سایبری 2 روزه در زمان واقعی، برای نخستین بار، با هدف بهبود همکاری بین تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری نظامی (CERTS) از 18 کشور اروپایی خبر داد. این تمرین از راه دور با حدود 200 نفر شرکت کننده برگزار شد.
براساس گزارش رسمی آژانس دفاعی اروپا، هدف از این رزمایش گردهم آمدن تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری نظامی و مشاهده پویایی مدیریت حادثه با تمرکز بر اشتراک اطلاعات به‌عنوان یک عامل کلیدی در دفاع سایبری است. این رویداد اولین بخش عملی کنفرانس همکاری بین‌المللی اتحادیه اروپا بود. انتظار می‌رود بخش دوم در ماه ژوئن امسال در فرانسه برگزار شود، جایی که درس‌های آموخته شده از رزمایش و موضوعات راهبردی دیگر موردبحث قرار خواهد گرفت.
این رزمایش یک وضعیت را شبیه‌سازی می‌کند که در آن مهاجمان حرفه‌ای، مستقر در چندین کشور عضو آژانس دفاعی اروپا، اقدام علیه زیرساخت‌های دفاع شده توسط کشورهای عضو دیگر را انجام می‌دهند. به‌عنوان بخشی از شبیه‌سازی، این رزمایش همچنین شامل برخی پلتفرم‌های نظامی خاص مانند سیستم کنترل هواپیماهای بدون سرنشین و ایستگاه کنترل فضایی بود که نیاز به استفاده از راهبردهای نظامی داشت. آژانس دفاعی اروپا گفت که هدف رزمایش، خارج شدن شرکت کنندگان از منطقه آسایش، درخواست از آن‌ها برای استفاده از تمام ابزارها و فرآیندهای ممکن به منظور مقابله با این وضعیت و ایجاد یک محیط تمرین غیر مستقیم واقعی است.
کال لانت (Kalle Laanet)، وزیر دفاع استونی در مراسم افتتاحیه رزمایش اظهار داشت : «امروز می‌بینیم که در سطح اتحادیه اروپا تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری غیرنظامی جامعه خوبی را ایجاد کرده و همکاری آن‌ها به‌طور مداوم بهبودیافته است. بااین‌حال، تیم‌های پاسخ اضطراری کامپیوتری نظامی، که نقش حیاتی در دفاع سایبری ایفا می‌کنند، با روش‌های مشابه ارتباط برقرار نمی‌کنند. باوجود محدودیت‌ها، هنوز هم مهم است که فرصت‌هایی را برای گسترش روش‌های اشتراک اطلاعات فراهم کنیم و این تمرینات را به‌صورت زنده انجام دهیم.»

  • ۹۹/۱۲/۰۶

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">