ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری نخستین همایش جویشگرهای بومی!

| دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

اعضای شورای راهبری جویشگر بومی در نوزدهمین نشست این شورا با برگزاری نخستین همایش جویشگر بومی در بهمن ماه سال جاری موافقت کردند.

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این همایش با اهداف، معرفی برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جویشگر بومی، ایجاد تفکر دستیابی به فرصت های سرمایه گذاری در جویشگر بومی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در جویشگر بومی و ارزیابی و بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری برگزار می شود.

تبادل دستاوردها و محصول های طرح جویشگر با جامعه علمی و صنعتی کشور، شناسایی ابعاد مختلف جویشگر بومی و حوزه های پژوهشی و صنعتی و آینده آن در کشور، شناسایی بازار کسب و کار جویشگر بومی و شناسایی فرصت ها و چالش های موجود برای توسعه و بهبود بخش های مختلف اکوسامانه جویشگر بومی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
علاقه مندان برای دسترسی به تمام اطلاعات طرح جویشگر بومی می توانند به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی 'www.didras.ir' مراجعه کنند.

** حضور 14 شرکت در مرحله دوم فراخوان طرح جویشگر بومی
در نوزدهمین نشست شورای راهبردی جویشگر بومی، شمار شرکت کنندگان مرحله دوم فراخوان طرح جویشگر بومی 14 شرکت عنوان و نتیجه بررسی اعتراض پنج شرکت، برای اعضای شورا بیان شد.
این نشست با موضوع ارزیابی دسته دوم شرکت کنندگان در فراخوان طرح، نحوه تعامل با مشاوران خارجی و همایش طرح جویشگر با حضور رییس و اعضای این شورا در محل سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.
بنابراین گزارش،در این نشست، دکترعلیرضا یاری، مجری طرح جویشگر بومی به ارایه گزارشی در باره توسعه زیرساخت پردازشی، هزینه یک سال توسعه زیرساخت، نگهداری زیرساخت و پهنای باند مراکز داده، هزینه های مشابه در سایر مراکز داده، محورهای پژوهشی (پروژه های پیشنهادی)، طراحی زیرساخت رتبه بندی و پایش خدمات وب در کشور (مشابه الکسا و ComScore)، تدوین ضوابط و مقررات موتورهای جستجو، تدوین برنامه اجرایی پروژه های مرتبط با فناوری بیومتری در جویشگر بومی، تدوین ضوابط و مقررات موتورهای جستجو، ایجاد شبکه تصویری برای فارس نت، طراحی و پیاده سازی سکوی اعتماد طرح جویشگر بومی پرداخت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">