ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری همزمان الکامپ و تلکام

| سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۸۵، ۱۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

در چهارمین جلسه کمیته راهبردی الکامپ که با حضور صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی و دولتی در محل دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور برگزار شد، زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در تقویم نمایشگاهی کشور تثبیت شد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور بنا به اظهار علی ناصری مدیرکل دفتر امور زیربنایی فناوری اطلاعات، در سال 86 نمایشگاه الکامپ و تلکام همزمان در دهه اول آبانماه برگزار می‌شود.

وی علت انتخاب این زمان را مناسب بودن هوا و مناسب بودن آن برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود این زمان فاصله کمی با نمایشگاه جیتکس دارد که فرصت حضور شرکت‌هایی که می‌خواهند در نمایشگاه جیتکس شرکت کننده را در این نمایشگاه فراهم می‌سازد.

ناصری همچنین علت برگزاری همزمان دو نمایشگاه الکامپ و تلکام را رونق هرچه بیشتر نمایشگاه حوزه ICT دانست و اظهار داشت باتوجه به اینکه حدود 70 درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ و تلکام مشترک می‌باشند. این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه بازدیدکنندگان می‌شود و زمینه حضور کلیه شرکت‌های کوچک و بزرگ در حوزه ICT را فراهم می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه و اختتامیه هر دو نمایشگاه مشترک برگزار می‌گردد اظهار داشت: برای انتخاب مجری نمایشگاه الکامپ قرار است کمیته‌ای متشکل از صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی و دولتی سیاست‌ها و چارچوب‌ها و استانداردهای کلی مربوط به نمایشگاه را تدوین نماید و سپس از کلیه شرکت‌های باتجربه کشور دعوت می‌گردد تا طرح اجرایی خود را با توجه به سیاست‌های مذکور ارائه نمایند و نهایتاً از بین آنها مناسب‌ترین مجری انتخاب خواهد شد.

وی درباره سیاست‌های کلی نمایشگاه الکامپ افزود مقرر شده تا علاوه بر حفظ جنبه‌های تخصصی نمایشگاه به جذابیت‌‌های آن برای عامه مردم به خصوص جوانان توجه ویژه گردد. به گفته وی از جمله مواردی که در این راستا مدنظر است ایجاد زمینه مناسب برای عرضه فعالیت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در حوزه IT همچون مسابقات رباتیک و غیره می‌باشد. ایشان برگزاری سمینارها و نشست‌های تخصصی در حوزه IT را جزء برنامه‌‌های نمایشگاه الکامپ دانست.

  • ۸۵/۱۰/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">