ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور بررسی مشکلات مربوط به وجود انواع واسطه های اضافی و افزایش دور ریز محصولات کشاورزی، چالش طراحی و راه‌اندازی کسب‌ وکارهای دیجیتالی در حوزه توزیع و فروش میوه را برگزار می کند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، گفت:توزیع محصولات کشاورزی و تحویل به موقع آن‌ها به بازارهای هدف در داخل و خارج کشور با رویکرد سنتی و از طریق واسطه‌های غیرضروری، بخش قابل توجهی از قیمت تمام‌شده این محصولات را به خود اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد:این کار علاوه بر افزایش دورریز میوه و محصولات کشاورزی، هزینه‌های قابل توجهی را نیز به مصرف‌کنندگان نهایی تحمیل می‌کند.
به گفته کرمی توسعه بسترهای اطلاعاتی و به‌ویژه موبایل و اینترنت در سراسر کشور و همچنین تجربه راه‌اندازی کسب‌وکارهای خدماتی نوآورانه در سایر حوزه‌ها و کشورها، حاکی از آن است که در صورت طراحی مدل‌های کسب‌وکار مناسب و با تکیه بر افراد و گروه‌های خلاق، توانمند و پرانگیزه با تکیه بر بستر فناوری اطلاعات می‌توان با تسهیل و تسریع فرایند توزیع محصولات کشاورزی و از طریق حذف واسطه‌های غیرضروری، گام‌های جدی در راستای ساماندهی بازار میوه و محصولات کشاورزی برداشت.

**امکان حضور تمامی اقشار به صورت رایگان
کرمی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری از کسب و کارهای فناورانه در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: بر اساس همین رویکرد، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به دنبال حمایت از طراحی و راه‌اندازی «کسب‌وکارهای دیجیتال در حوزه توزیع محصولات کشاورزی و میوه» توسط افراد یا گروه‌های علاقه‌مند است.
وی افزود: کارآفرینان و مبتکران، شرکت‏های دانش‏بنیان، دانشجویان و اعضای هیات علمی، و دیگر افراد علاقه‌مند از داخل و خارج کشور می‌توانند در قالب انفرادی یا گروهی در این چالش شرکت کنند.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که شرکت در این چالش برای همه علاقمندان آزاد و رایگان است، اظهار کرد: چالش پیش‌رو در 3 مرحله برگزار می‌شود که فرآیند ثبت‌نام مرحله اول آن از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است.

**مهلت ارسال تا اول تیرماه
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به مهلت ارسال طرح‏ کسب‌وکار تا تاریخ اول تیرماه از طریق نشانی www.ichallenge.ir به دبیرخانه این چالش گفت: طرح‌های کسب‌وکار ارسالی می‌بایست در قالب معین قرار گرفته در سایت تهیه و ارسال شوند.

**حمایت‌های شتاب‌دهی از برگزیدگان
کرمی ادامه داد: شرکت‌کنندگانی که در این مرحله برگزیده شوند از حمایت‌ها و تسهیلاتی نظیر حضور در دوره‌های توانمندسازی برای آشنایی بیشتر با اصول و فنون کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود:در مرحله بعد صاحبان طرح‌های برگزیده می‌بایست تا پایلوتی از کسب و کار خود را (نظیر وب‌سایت، اپلیکیشن و یا سایر سرویس‌های دیجیتالی مشابه) ایجاد کنند.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: در پایان 3 فرد یا گروه برتر چالش، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، از حمایت‌های ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برای راه اندازی کسب‌و‌کار خود طی یک فرایند شتاب‌دهی 6ماهه بهره مند خواهند شد.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این چالش و نحوه شرکت درآن می‌توانند به نشانی اینترنتی www.ichallenge.ir مراجعه نمایند.

  • ۹۶/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">