ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: عرصه نوین دفاعی کشور در حوزه سایبری به طور طبیعی با تهدیدات جدی دشمن مواجه است و خوشبختانه مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) بسیاری از حملات را به‌ موقع شناسایی، پیشگیری و دفع می‌کند.

به گزارش ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی» با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) گفت: هدف از این بازدید در جریان قرار گرفتن نمایندگان مجلس از کارکردها، ماموریت‌ها و محدودیت‌های این مجموعه بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدها و حملات سایبری به‌ویژه حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباس زاده مشکینی  ادامه داد: عرصه نوین دفاعی کشور در حوزه سایبری به طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است و خوشبختانه این مرکز با توانمندی، بسیاری از حملات را به‌ موقع شناسایی، پیشگیری و دفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای کاهش آسیب پذیری‌ زیرساخت‌های حیاتی،  تهدیدات را دائما رصد می‌کند.  بدیهی است که تقویت سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه اجتناب ناپذیر است که در جهان پیچیده امروزی امنیت اساسی‌ترین مولفه مانایی و توسعه هر کشوری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">