ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی تاسیس می‌شود

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

در جلسه‌ی عصر دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر احمدی نژاد تشکیل شد، موضوع تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی کشور - تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ - به تصویب رسید.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اداره‌کل روابط عمومی ‌دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد: پس از مطالعات گسترده‌ای که در شورای هنر و دبیرخانه‌ی شورای عالی صورت گرفت، طرح تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی، با هدف توجه ویژه به ساماندهی تولید بازی‌های رایانه‌یی و تلاش برای تولید این بازی‌ها مطابق با باورهای ملی و مذهبی و ارتقاء کیفیت آموزشی این بازی‌ها و همچنین حمایت و هدایت متخصصان کشور در جهت دستیابی به فناوری پیشرفته‌ی تولید آن‌ها، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
بر اساس این گزارش، با توجه به تحقیقات انجام شده، به دلیل ضعف تولیدات داخلی، بیش از 95 درصد بازی‌های رایانه‌یی موجود در کشور، تولید خارج است و بسیاری از این بازی‌ها، آسیب‌های جدی فرهنگی، اجتماعی و روانی را به قشر جوان و نوجوان کشور وارد می‌کند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی، قسمتی از اساسنامه‌ی این بنیاد را به تصویب رسانده و سایر بندهای اساسنامه‌ی آن در جلسات آتی شورا به تصویب خواهد رسید.
طبق اعلام، همچنین موضوع تاسیس دانشگاه معارف اسلامی - ‌زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری - مطرح و به تصویب رسید.
ارایه‌ی بیش از70 هزار واحد درسی از طریق گروه‌های معارف اسلامی‌ دانشگاه‌های کل کشور در هر سال، تغییر سرفصل‌ها، تنوع و افزایش واحدهای دروس معارف اسلامی ‌براساس نیاز و علاقه‌ی دانشجویان، طبق مصوبه‌ی سابق شورا و ضرورت تربیت استادان خبره و صاحب‌نظر، جهت ارایه‌ی این دروس در دانشگاه‌ها از مهمترین دلایل تاسیس دانشگاه معارف اسلامی‌ است.
بر اساس این گزارش، دکتر بلخاری، مهندس ابوطالبی، دکتر خادمی ‌و خانم دکتر حسینی بهشتی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای عالی جوانان انتخاب شدند.
در این جلسه همچنین با معرفی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر کوروش ساکی، دکتر قاسمعلی خراسانی، دکتر‌ هاشم زهی و دکتر احمد علی خلیلی به ترتیب به عنوان روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، مازندران، بیرجند و تبریز تایید شدند.
همچنین با معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علیرضا رهایی، دکتر حسین بلندی، دکتر محمد رضا میری و دکتر محمد حسین سرورالدین، به ترتیب به عنوان روسای دانشگاه‌های امیرکبیر، جامع علمی ‌و کاربردی، بیرجند و تبریز تایید شدند.

  • ۸۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">