ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بودجه‌ فناوری اطلاعات کافی نیست

| چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۸۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر انجمن علمیICT وزارت دفاع گفت: میزان بودجه‌ی پیشنهادی برای انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های زیربنای در حوزه‌ی IT کافی نیست و حتی یک دهم نیازهای ما در این حوزه برآورده نخواهد کرد .
محسن زندی در گفت وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات، خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره‌ی ارزیابی خود از بودجه‌ی 470 میلیارد تومانی پروژه‌های IT در سال 85 گفت: وقتی مدیریت صحیحی بر روی هزینه کردن بودجه اعمال نشود، صرف بودجه در واقع اتلاف هزینه است .
وی بر جایگزین و ساماندهی کردن سیستم مدیریت برای بحث IT در کشورما تاکید کرد وگفت: باید این موضوع به طور دقیق بررسی شود که بودجه‌ی مورد نظر و اولویت هزینه واگذاری آن در کجاها باشد و بعد از تخصیص بودجه، ارزیابی و نظارت کردن بر روی آن ا ز مهم ترین مباحث است .
دبیر انجمن علمی‌ ICT وزارت دفاع یکی از مشکلات و چالش‌های مهم در این بحث را عدم نظارت صحیح و دقیق بر هزینه کرد بودجه‌ها در سازمان‌ها دانست و نظارت را بسیار مهم و اصولی تر از میزان بودجه ذکر کرد و اظهار داشت: رقم بودجه رشد خوبی داشته است اما مدیریت بر بودجه‌ بحث اصولی تری به شمار می‌رود.
زندی با اشاره به بودجه‌ی 470 میلیارد تومانی طرح‌های IT در سال 85 گفت: طبیعتا اگر بخواهیم‌ بحث‌های کلان ملی را در این بودجه در نظر بگیریم به طور قطع این میزان برای انجام پروژه‌های IT کافی نخواهد بود به عنوان مثال با این مبلغ نمی‌توان بیش از 10 درصد از طرح توسعه‌ی بک‌بون فیبرنوری توسط مخابرات را به انجام رساند و این در حالیست که بک بون فیبر نوری ما بسیار ضعیف است و فناوری اطلاعات در کشور ما نیز بدون داشتن یک بستر ارتباطی قوی رشد خوبی نخواهد داشت.
زندی ادامه داد: اگر وزارت ICT ردیف بودجه‌ای برای کار خود در نظر می‌گیرد و نمی‌خواهد از این بودجه هزینه کند شاید این بودجه کافی باشد ولی اگر بنا باشد بحث‌های ملی را هم در این بودجه بینیم طبیعتا این میزان جوابگوی سازمان‌هایی که پروژه‌های اولویت دار داخلی دارند، نخواهد بود .

  • ۸۴/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">