ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیشترین پرداخت قبوض از طریق ATM است

| سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول گفت: در حال حاضر مشترکان پرداخت‌های غیرحضوری خود را بیش‌تر از طریق ATM یا خودپرداز انجام می‌دهند و پس از آن از طریق تلفن‌بانک و پرداخت‌های اینترنتی و روش‌های دیگر استفاده می‌کنند.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: متاسفانه مردم هنوز فرهنگ دریافت رسید در زمان پرداخت قبض را ندارند چون دریافت رسید کتبی به آن‌ها اطمینان خاطر به وجود می‌آورد که در روش‌ تلفنبانک این موضوع مصداق ندارد و امیدواریم به مرور مردم به این سمت گرایش پیدا کنند.

معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول با بیان اینکه طرح‌هایی که ما در سال گذشته پیاده‌سازی کردیم نشان می‌دهد مردم عملا به سمت پرداخت‌های غیرحضوری گرایش دارند گفت: حدود دو سال پیش پرداخت‌های غیرحضوری در هر دوره حدود 270 هزار نفر بود که در حال حاضر این میزان به حدود 5/6 میلیون نفر در هر دوره افزایش پیدا کرده است؛ یعنی 50 درصد از مشترکان ما به صورت غیرحضوری قبض خود را پرداخت می‌کنند که این موضوع دستاورد بزرگی برای شرکت محسوب می‌شود.

وی افزود: با افزایش این میزان در واقع 5/6 میلیون سفر درون شهری و یا مراجعه به بانک‌ها کمتر شده و در واقع این‌ها دستاوردهای پرداخت غیرحضوری است.

به گزارش ایسنا عطوفی پیش از این نیز گفته بود: در برگزاری طرح ثامن، میزان پرداخت‌های غیرحضوری رشدی حدود هفت درصد داشت به گونه‌ای که بیش از پنج میلیون و 500 هزار مشترک همراه اول، قبوض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کردند، بر این اساس و به کمک استفاده از فناوری های نوین، پنج میلیون و 500 هزار حضور در باجه های بانک ها کاهش یافت و به دنبال آن، سفرهای زائد شهری و بین شهری مشترکان حذف شد.

وی با بیان اینکه بانک های پیشرو در پرداخت الکترونیکی قبوض به ترتیب بانک های ملی، ملت، صادارت، کشاورزی و اقتصادنوین هستند گفته بود: مشترکان می‌توانند از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره 90009 آخرین صورت‌حساب و یا صورت حساب میان دوره‌یی خود را روی تلفن همراه دریافت کنند، استان‌های خراسان شمالی، تهران و خراسان رضوی به ترتیب رتبه های نخست تا سوم را در زمینه پرداخت غیرحضوری دریافت کرده‌اند.

  • ۸۹/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">