ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بی توجهی مسوولان به جشنواره مولتی مدیا

| چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای با بیان این‌‏که برگزاری این جشنواره نیازمند حمایت سازمان‌‏های دولتی است, گفت: وزارت خانه‌‏های ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز شوراهای عالی فناوری اطلاعات اطلاع رسانی و انفورماتیک در برپایی این جشنواره مسئولیت مستقیم دارند؛ اما خود را مسئول نمی‌‏دانند.

مهندس میر ابراهیمی، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, با انتقاد از نحوه مسئولیت‌‏پذیری مدیران دولتی در برگزاری جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای، اظهارداشت: علی رغم درخواست‌‏های مکرر ما برای برگزاری این جشنواره هیچ یک از سازمان‌‏ها به این موضوع نپرداخته اند و ضرورت برپایی این جشنواره‌‏ را درک نکردند.

وی، با بیان این‌‏که سازمان ملی جوانان حتی نامه درخواست حمایت از برپایی این جشنواره را نخوانده است, گفت: مدیران ارشد سازمان‌‏های دولتی سواد خواندن 5 خط نامه را هم ندارند.

میر ابراهیمی، با تاکید بر این که مسائل مالی از سوی شرکت‌‏های خصوصی برای برگزاری جشنواره تامین می‌‏شود، یادآور شد: نیاز به هماهنگی با نهادهای متولی و دستگاه‌‏های دولتی در این جشنواره احساس می‌‏شود.

وی، با اشاره به نبود جایگاه مناسب برای بخش خصوصی در کشور، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اختیار در بخش اجرایی, بخش خصوصی باید در انتظار دریافت مجوز از سوی مدیران ناکارآمد دولتی بماند.

دبیر جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای، برگزاری این جشنواره را مستلزم دریافت مجوز از سوی یکی از وزارت‌‏خانه‌‏های فرهنگ و ارشاد اسلامی, ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا شوراهای عالی فناوری اطلاعات, اطلاع رسانی و انفورماتیک عنوان کرد و اظهارداشت: این نهادها مسئولیت مستقیم این امر را به عهده دارند؛ اما هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌‏کنند.

میر ابراهیمی، لزوم برگزاری جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای را ایجاد تماس بین مردم و تکنولوژی دانست و گفت: نرم افزار ازجمله ابزاری است که از لحاظ فرهنگی به سرعت نشر پیدا می‌‏کند و از آنجایی که فناوری اطلاعات در کشور باید سر و سامان داده شود, ایجاد رابطه بین کاربران و نرم‌‏افزارهای مالتی مدیا احساس می‌‏شود.

میر ابراهیمی، با تاکید بر این که در دنیای امروز نرم افزار جامعه را تحت تاثیر قرار می‌‏دهد، خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند نرم‌‏افزارهای مالتی مدیا است؛ چرا که این نرم افزارها می‌‏توانند نیازهای تفریحی, آموزشی, سیاسی و اجتماعی را برآورده کنند.

دبیر جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای، اشتغال زایی در زمینه نرم‌‏افزار را به مراتب آسان تر از دیگر مشاغل ذکر کرد و یادآورشد: جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای به دلیل عدم حمایت مدیران ارشد دولتی امسال برگزار نخواهد شد و ما همچنان تلاش خود را خواهیم کرد تا برای سال آینده مجوز برپایی دیتا جشنواره را دریافت کنیم.

  • ۸۵/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">