ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبلیغات فقط در شبکه‌های بومی مجاز می‌شود

| سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تدوین مقرراتی برای فعالیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این مرکز خبر داد و گفت: مقررات ما درجهت تسهیل و تشویق شبکه‌های بومی خواهد بود.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی درباره موضوع انتقال سرور پیام‌رسان‌های خارجی به ایران گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی در حال مذاکره برای انتقال سرور به ایران هستند و خودمان نیز در حال تدوین شرایطی هستیم تا به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد و نحوه فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در کشور تعیین شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: مقررات ما درجهت تسهیل و تشویق شبکه‌های بومی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما به دنبال سرویس‌های بومی و محلی هستیم چرا که پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام تمام سرورهایشان در بیرون از کشور است لذا کاربران با محدودیت ارائه امکانات بر روی آنها مواجه‌‌اند.

وی افزود: اگر سرویسی در ایران به صورت بومی وجود داشته باشد و یا در تهران دفتر داشته باشند خدمات الکترونیک،‌نظام بانکداری و تبلیغات را به صورت ساماندهی شده می‌توان بر روی آن ارائه داد و در این صورت به تدریج شاهد خواهیم بود که کاربران ایرانی از تلگرام واینستاگرام به سرویس‌های داخلی مهاجرت خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">