ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحویل اسنودن به آمریکا تکذیب شد

| يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

روسیه ادعای یک مقام کاخ سفید مبنی بر امکان تحویل ادوارد اسنودن همکار سابق سیا به واشنگتن را رد کرد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در مطلب فیس بوکی خود به ادعای شبکه های خبری ان.بی.سی و سی.ان.ان آمریکا با مضمون اینکه مسکو امکان تحویل اسنودن به واشنگتن را بررسی می کند، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه خبر از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا منتشر نشده است، افزود: دو شبکه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس در سازمان های اطلاعاتی آمریکا، مطلب مورد نظر را اعلام کرده اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: انتشار خبر از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا با منابع ناشناس اطلاعاتی، تفاوت زیادی دارد که فقط کارشناسان درمی یابند.
زاخارووا علت انتشار این خبر از سوی دو شبکه تلویزیونی آمریکایی را تهییج افکار عمومی و پیشبرد اهداف سیاسی معین عنوان کرد.
شبکه های سی.ان.ان و ان.بی سی روز شنبه در گزارش های خود به نقل از منابع سازمان های اطلاعاتی آمریکا ادعا کردند: روسیه در حال بررسی بازگرداندن اسنودن به آمریکا به عنوان هدیه‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور است.
در این گزارش ها گفته شد که به نظر می رسد این تصمیم روسیه، نشانه ای از تمایل دولت این کشور برای ایجاد روابط دوستانه با دولت ترامپ است.
در همین حال وکیل اسنودن اعلام کرد که دلیلی قانونی برای تحویل این مامور سابق سیا به آمریکا نمی بیند.
به گزارش ایتارتاس، آناتولی کوچرنا روز شنبه گفت: تحویل اسنودن به آمریکا در واقع شایعه پراکنی به اصطلاح منابع اطلاعاتی آمریکا است و حقیقت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اسنودن اقامت روسیه دارد و تمام قوانین این کشور را رعایت می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به تازگی با اعلام تمدید اقامت یا پناهندگی ادوارد اسنودن همکار سابق سیا، پیشنهاد یک مقام سابق این سازمان برای تحویل وی به آمریکا را ابلهانه خواند و چنین امکانی را رد کرده بود.
زاخارووا نوشت: نکته جالب این است که اسنودن به تازگی اقامت موقت خود را در روسیه تمدید کرده است و آنچه که پیشنهاد می شود، خیانت محسوب می شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: اکنون همه می دانند (برای سیا) هدیه کردن انسان ها و تحویل کسانی که نیاز به دفاع دارند یک موضوع عادی است، ولی شما روسیه را نشناختید.
اسنودن که سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت، هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد.
وی پس از ابطال گذرنامه اش از سوی آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.
مقام های آمریکایی از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور بارها از روسیه خواستار استرداد اسنودن برای محاکمه به اتهام خیانت شده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">