ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تردید درباره ادامه کار هواوی

| يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

تحریم اخیر هوآوی که در ماه می سال جاری اعلام شده، حتی دسترسی هوآوی به محصولات نیمه هادی شرکت های تولیدکننده در تایوان را محدود می کند.

به گزارش اتاق تهران تحریم های تازه آمریکا دسترسی بزرگترین تولیدکننده محصولات مخابراتی جهان به فناوری های حیاتی شرکت های آمریکایی در این حوزه را از گذشته سخت تر کرده است. کشورها و شبکه اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان اکنون در این باره که آیا هوآوی می تواند به تعهداتش در زمینه اینترنت 5G عمل کند، تردید کرده اند. فشارها به هوآوی درحالی افزایش یافته که احساسات ضد چینی در هند و سایر کشورها هم بروز کرده است.

در ماه گذشته، وزیر امورخارجه آمریکا مایک پمپئو از این گفته که فضا علیه هوآوی در جهان شکل گرفته و شهروندان نسبت به خطر نظارت دولت کمونیستی چین آگاه شده اند. پمپئو کشورهای جمهوری چک، لهستان و استونی را به دلیل اعلام عدم همکاری با هوآوی در توسعه شبکه اینترنت 5G  تحسین کرده است با این حال دیگر مسئولان در آمریکا می گویند اقتصادهای بزرگ مثل آلمان، فرانسه  و انگلستان هنوز درباره عدم همکاری با هوآوی اعلام نظر نکرده اند.  

هرچند هوآوی توانست در سال گذشته پس از اعلام تحریم آمریکا علیه این شرکت و عدم دسترسی به فناوری شرکت های آمریکایی  از منابع جایگزین استفاده کند با این حال سال 2020 سال دشواری برای این شرکت خواهد بود. هوآوی در سال 2019 توانست مدل های تازه ای عرضه کند که البته به برنامه های محبوب گوگل دسترسی ندارد. با این وجود و حتی پس از گذران سال 2019 با آمارهای قابل قبول، شرایط این شرکت در سال جاری میلادی سخت توصیف شده است.

تحریم اخیر هوآوی که در ماه می سال جاری اعلام شده، حتی دسترسی هوآوی به محصولات نیمه هادی شرکت های تولیدکننده در تایوان را محدود می کند. در واقع براساس تحریم های جدید هر شرکتی که از تجهیزات آمریکا استفاده کرده، از تجارت با هوآوی منع شده است. این درحالی است که هوآوی نمی تواند به خرید تراشه های لازم از شرکت های بین المللی به تعهدات خود در توسعه اینترنت در کشورهای دیگر عمل کند.

اگر تنش ها بین چین و آمریکا ادامه پیدا کند، بعید است هوآوی بتواند به تعهدات خارجی اش عمل کند هرچند سخنگوی این شرکت اعلام کرده هوآوی هم چنان به پشتیبانی از مشتریان خود ادامه می دهد.

  • ۹۹/۰۴/۱۵

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">