ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترکیه، آلمان و هند در صدر متقاضیان سانسور در توییتر

| چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

داده‌های توییتر نشان می‌دهد سه کشور ترکیه، آلمان و هند در صدر کشور‌هایی قرار دارند که از توییتر درخواست سانسور محتوا را می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران داده‌ها نشان می‌دهد که توییتر تحت مالکیت جدید با بیشتر درخواست‌های دولت‌های مختلف برای سانسور کاربران یا توییت‌هایشان موافقت کرده است.

به گزارش الجزیره، داده‌های گزارش‌شده توییتر نشان می‌دهد که پس از اینکه ایلان ماسک این پلتفرم را تصاحب کرد، توییتر با تقریباً تمام درخواست‌های دولت‌ها برای حذف محتوا موافقت کرده است.

این غول رسانه‌های اجتماعی به طور کامل یا جزئی با ۹۸.۸ درصد درخواست‌های حذفی که از ۲۷ اکتبر، تاریخ تصاحب ماسک، تا ۱۳ آوریل دریافت کرده بود، موافقت کرده است؛ از جمله صد‌ها درخواست از ترکیه و هند، که به دلیل ساکت کردن منتقدان با انتقاد مواجه هستند.

بر اساس داده‌های توییتر گردآوری شده توسط مرکز برکمن برای جامعه اینترنت در دانشکده حقوق هاروارد، توییتر یا به طور کامل با ۸۳ درصد از درخواست‌ها موافقت کرد و یا تا حدی با ۱۵۴ درصد این درخواست‌های سانسور را انجام داده است.

ترکیه مسئول نیمی از درخواست‌های حذف بود و پس از آن آلمان و هند به ترتیب ۲۶ و ۵ درصد بودند. این داده‌ها سوالاتی را در مورد تعهد اعلام شده ماسک به حفاظت از آزادی بیان ایجاد می‌کند. تحت مالکیت قبلی توییتر، این سایت رسانه اجتماعی با نرخ کمتری از درخواست‌های حذف توسط دولت پیروی می‌کرد./

  • ۰۲/۰۲/۱۳

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">