ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: تصور می‌کنم اگر پروژه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه مطابق زمان‌بندی عملیاتی شود، سیم‌کارت‌ها‌ی این اپراتور، اوایل سال آینده به مردم واگذار شود.
دکتر«وفا غفاریان» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت اپراتور دوم تلفن همراه اظهار داشت: اپراتور دوم پس از یک دوره چالش‌های جدی و ابهامات، کم‌کم به روال عادی کار خو بر می‌گردد و تلاش می‌کنیم تا کار هر چه سریع‌تر به مرحله‌ی عملیاتی برسد.
رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران افزود: این مباحث و مقدمات همه برای توسعه‌ی ظرفیت شبکه‌ی تلفن همراه کشور انجام گرفت، درنتیجه هدف با عملیاتی شدن کار محقق خواهد شد.
وی با بیان این که ایرانسل ضمانت‌نامه‌ی خود را تسلیم کرده، اظهار داشت: در مرحله‌ی بعد باید برای حق لیسانسی که متعهد شده، ضمانت‌نامه گذاشته و مبلغ را به حساب مخابرات که در واقع حساب دولت است، واریز و پس از آن کار را طبق زمان‌بندی عملیاتی توافق شده، آغاز کند.
وی خاطر نشان کرد: تصور می‌کنیم اگر این روند تا تاریخ 30/8/ 84 به انجام برسد، کار طبق زمان‌بندی اولیه و شاید قدری با جبران تاخیرات پیش آمده، عملیاتی شود.
وی یاد آور شد: آنچه از دید ما سندیت دارد، تسلیم ضمانت‌نامه‌ی طرف خارجی از سوی بانک معتبراست،به این معنی که اگر آن شرکت نتواند نسبت به انجام تعهدات خود در موعد مقرر اقدام کند، بتوان ضمانت‌نامه را ضبط کرد.
رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران با بیان این که ایرانسل ضمانت‌نامه را به ما تسلیم کرده افزود: ترکسل تاکنون چیزی به ما تسلیم نکرده و اطلاعی از این که ترک‌ها پولی را به بانکی واریز کرده‌اند، نداریم و این کار هم از نظر حقوقی نمی‌تواند جایگزین سپردن ضمانت‌نامه باشد. بنابراین ضمانت‌نامه باید به اداره‌ی تنظیم مقررات، تسلیم و تعهدات برای ورود به مرحله‌ی بعد انجام یافته تلقی شوند.
غفاریان در مورد این که آیا از دید مخابرات کار با ترکسل تمام شده است، گفت: طرف ما ایرانسل است و این که شریک خارجی آن‌ها کیست و چگونه باید باشد، در اختیار آن‌ها قرار داده شد است اما تا جایی که می‌دانیم، ترک‌ها در ضمانت‌نامه‌ی گذاشته شده سهمی ‌ندارد و مشارکت‌نامه نیز در حضور تنظیم مقررات میان طرف ایرانی و MTN به امضا رسیده است.
وی با غیر معقول دانستن ادعای ترکسل مبنی بر این که حذف این شرکت از پروژه‌ی اپراتور دوم باید با نامه‌ی رسمی وزارت ارتباطات انجام گیرد گفت: ما، هیچ مکتوبی مبنی بر حذف ترکسل از اپراتور دوم تلفن همراه صادر نخواهیم کرد.
رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در مورد این که آیا اپراتور دوم می‌تواند تا پایان سال جاری نسبت به واگذاری سیم‌کارت به مردم اقدام کند، گفت: تصور می‌کنم اگر وجه مطابق زمان‌بندی و در مهلت مقرر واریز و پروژه عملیاتی شود، سیم‌کارت‌ها اوایل سال بعد به مردم واگذار شود.
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین حسن در واگذاری کار به اپراتور دوم آن است که ما در موضع نظارت می‌ایستیم، در نتیجه می‌توانیم مشخصات را از نظر فنی دنبال و عملیاتی شدن شبکه را با کیفیت خوب پی‌گیری کنیم.

  • ۸۴/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">