ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیلات موازی در فضای مجازی سم است

| چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا با بیان اینکه دولتی کردن فضای مجازی به ویژه بازی ها کار غلطی است، ادامه داد: تقلیل این حوزه در دولت موجب محروم شدن دولت از فواید آن می شود.

لقمان شاورانی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره بازی های الکترونیک و رایانه ای نوزدهم بهمن ماه برگزار می شود، افزود: در این مراسم تقدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات تولید محتوا، تقدیر و اهدای جوایز جام خلیج فارس و رونمایی از چند بازی ایرانی انجام می شود.

وی افزود: براساس تصویب ستاد ساماندهی امور جوانان، قرار است این مسابقات همه ساله به صورت ملی در کشور برگزار شود.

دبیر جشنواره بازی های رایانه ای و الکترونیکی ادامه داد: کمیسیون تخصصی فضای مجازی جوانان ذیل شورای عالی جوانان قرار است سیاست های کلی در زمینه فضای مجازی جوانان را تصویب کند و در این زمینه همکاری خوبی با اعضای این کمیسیون داریم و افرادی را هم به این کمیسیون معرفی کرده ایم.

شاورانی اضافه کرد: مهمترین موضوعی که برای جوانان جنبه عمومی دارد، بحث اوقات فراغت جوانان و خانواده با استفاده از بازی های رایانه ای است. جدا از جوانانی که به صورت حرفه ای پیگیر بازی های رایانه ای هستند، بیشتر اقشار جامعه از این بازی ها در فضای مجازی استفاده می کنند و بخش زیادی از اوقات فراغت خود را صرف بازی های مجازی می کنند.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد جوانان از بازی های رایانه ای استفاده می کنند، تاکید کرد: این بازی ها دارای جنبه های تفریحی، آموزشی و اوقات فراغت دارد و نخستین موضوعی که باید کمیسیون فضای مجازی جوانان و در ادامه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان به آن بپردازد، همین بازی ها است. دیگر زمینه های فضای مجازی مثل شبکه های اجتماعی، اگرچه ممکن است دارای عمق و اهمیت بیشتری باشد اما فراگیری آنها کمتر از بازی های مجازی است به همین دلیل شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید اولویت خود را بازیهای رایانه ای قرار داده است.

وی گفت: نحوه پرداخت کمیسیون فضای مجازی به بازیهای رایانه ای باید نگاه سیاستگذاری باشد. هم باید از این پتانسیل این حوزه استفاده کرد و هم بخش های مخرب آن را به سمت پیشگیری سوق داد. باید بتوانیم از فضای مجازی در راستای اشتغال زایی جوانان استفاده کنیم زیرا بازی ها تاثیر زیادی در این زمینه دارند. 

به گزارش مهر دبیر جشنواره بازی های رایانه ای و الکترونیکی با بیان اینکه دولتی کردن فضای مجازی به ویژه بازی ها کار غلطی است، ادامه داد: تقلیل این حوزه در دولت موجب محروم شدن دولت از فواید آن می شود. دولت در حال حاضر هیچ درآمدی از بازیهای رایانه ای ندارد، در صورتی که اگر به جوانان اعتماد شود و نمایندگی بازی ها در کشور دایر شود، دولت می تواند کسب درآمد مالیاتی داشته باشد و به اشتغال زایی جوانان هم کمک می شود. با اجرای این سیاست، زیرساخت اقتصادی و تجاری در کشور رونق می گیرد و در ادامه بازی های تولید داخل هم می توانند بازار فروش خود را در خارج از کشور پیدا کنند.

شاورانی با اشاره به رفع تحریم های کشور گفت: برداشته شدن تحریم ها و حضور دیگر کشورها در ایران فرصت خوبی است. در همین یکی دو ماه گذشته فضا برای چند شرکت خارجی در ایران فراهم شده تا بتوانند خدمات خود را ارائه دهند و با یک شرکت ژاپنی هم مذاکره شده تا خدمات خود را در ایران ارائه دهد. البته نباید نگاه ما کوتاه مدت و محدود به حضور چند شرکت خارجی باشد. باید زیرساخت ها در کشور مهیا شود و قوانین آن به درستی پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: تشکیلات موازی در سیاستگذاری فضای مجازی، بزرگترین سم برای یک کشور است. باید نهادی متمرکز، برای سیاستهای فضای مجازی جوانان تصمیم گیری کند. امیدواریم با ایجاد کمیسیون تخصصی فضای مجازی در زیرمجموعه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و نگاه مثبت شورای عالی مجازی، راهکارها با درک حساسیت‌ها پیش بینی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">