ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل کمیته اجرای اصل ‪ ۴۴‬در وزارت ICT

| چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی روند اجرای سیاست - های کلی مرتبط با اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی جمهوری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیته ویژه‌ای تشکیل می‌دهد.

رییس کمیته مخابرات مجلس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار "ایرنا" گفت: تشکیل این کمیته در نشست مشترک شب گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اتخاذ شد.

دکتر "رمضانعلی صادق‌زاده" اعضای احتمالی این کمیته مشترک را چند تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یک یا دو نفر از اعضای کمیسیون اصل ‪۴۴‬ و مسوولان وزارت ارتباطات معرفی کرد.

بند ج سیاستهای کلی اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی که در تیرماه گذشته توسط رهبر معظم انقلاب به روسای سه قوه ابلاغ شد، بر توسعه بخشهای غیردولتی و تعاونی از طریق واگذاری تا ‪ ۸۰‬درصد سهام شرکتها و سازمانهای دولتی تاکید شده است.

صادق زاده گفت: در نشست شب گذشته، همچنین مقرر شد نشست دیگری با حضور مقام‌های وزارت ارتباطات و مسوولان "ایرانسل" و "تالیا" برای بررسی مشکلات و مسائل این دو اپراتور تلفن همراه برگزار شود.

وی افزود: همچنین با "محمد سلیمانی" به توافق رسیدیم که نشستی هم در خود وزارت ارتباطات با حضور مدیران اجرایی آن برگزار کنیم تا گزارش‌هایی از عملکرد وزارتخانه در حوزه‌های مختلف به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

معاون کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که تعیین اعضای کمیته بررسی کننده سیاست‌های کلی اصل ‪ ۴۴‬در وزارت ارتباطات و زمان برگزاری نشست‌های توافق شده با وزیر ارتباطات به خاطر تعطیلی مجلس در هفته آینده، به دو هفته دیگر موکول شده است.

صادق‌زاده افزود:سلیمانی،وزیر ارتباطات در نشست مشترک شب گذشته با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد وزارتخانه در زمینه خصوصی‌سازی ارائه داد.

وی افزود:همچنین در این نشست،اعضای کمیسیون درباره توجیه توسعه شرکتهای ارتباطی و مخابراتی به رغم ابلاغ سیاست‌های اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی و تاکید برنامه پنجم توسعه به کوچک شدن ‪ ۲۰‬درصدی سازمان‌های دولتی، از وزیر سووال کردند.

او افزود: در این نشست به وزیر گفته شد، با توجه به اینکه شبکه اپراتور اول، لایه‌های مختلف فناوری از کشورهای مختلف و طراحی‌های متفاوت داشته است از نظر فنی توسعه این شبکه به صلاح نیست.

رییس کمیته مخابرات مجلس گفت:همچنین از وزیر ارتباطات خواسته شد تا کیفیت اپراتور اول را ارتقا دهد و در توسعه کمی به ایرانسل (اپراتور دوم) و حتی اپراتور سوم تلفن همراه کمک کند تا آنها در کمیت و هم کیفیت با یکدیگر رقابت کنند.

وی افزود: به اعتقاد اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تا زمانی که امور ارتباطی در انحصار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد، وضع به همین منوال باقی خواهد ماند.

صادق‌زاده،درخواست از وزیر ارتباطات برای خودداری از پیش فروش و واگذاری سیم‌کارت اپراتور اول در ماه جاری (بهمن ماه) را از دیگر مباحث طرح شده در نشست مشترک شب گذشته ذکر کرد.

وی گفت: به وزیر پیشنهاد شد، نشستی درباره اپراتورهای تلفن همراه در سه جلسه برگزار شود، که موضوع آن تعلیق واگذاری آینده سیم‌کارت اپراتور اول تلفن همراه باشد.

  • ۸۵/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">