ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بزرگراه فناوری - وقتی در الکامپ دوازده مسؤولیت و اختیار نداریم و برگزارکننده هم نیستیم، هیچ تشویق و توصیه مبنی بر حضور یا عدم حضور شرکت‌ها ه م در این نمایشگاه نداریم. لذا تصمیم‌گیری در این خصوص در حیطه اختیارات خود شرکت‌هاست.

هفته گذشته و از طریق روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خبری برای مطبوعات ارسال شد که در آن خبر از دست‌‌یابی توافق میان این سازمان و مدیران شرکت سهامی بین‌المللی نمایشگاه در برگزاری شکوهمند الکامپ دوازدهم منتشر شده بود.
با توجه به اهمیت خبر مربوط و نامشخص بودن جزئیات توافق‌های میان طرفین بر آن شدیم تا به گفت‌وگوی کوتاهی با امیرحسین سعیدی نایینی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران بپردازیم.
سعیدی با اشاره‌‌ای تاریخی به روند برگزاری دهمین تا دوازدهمین نمایشگاه الکامپ گفت: پس از برگزاری الکامپ دهم، شرکت نمایشگاه‌ها بنا به دلایلی تصمیم به برگزاری نمایشگاه یازدهم توسط خودشان گرفتند که نتیجه آن نیز در دسترس است.
وی ادامه داد: پس از این نمایشگاه ما نامه‌ای برای آقای شریعتمداری وزیر وقت بازرگانی ارسال و خواسته‌های خود را در آن نامه مطرح کردیم که شرایط ما پذیرفته شد. در ابتدای کار دولت جدید نیز شرکت سهامی نمایشگاه‌ها توافق ما با وزیر سابق را پذیرفتند ولی به‌علت اطلاعات غلطی که به ایشان داده شد، دچار شک و تردید شده و تصمیم گرفتند خودشان این نمایشگاه را برگزار کنند.
وی افزود: در نتیجه‌ طی اطلاعیه‌ای به شرکت‌ها زمان و قیمت برگزاری الکامپ دوازدهم را اعلام کردند. در همین حین ما نیز نظرات کارشناسی خود را طی نامه‌ای به وزیر بازرگانی منتقل کردیم.
سعیدی ادامه داد: در نهایت و پس از اشراف مجموعه شرکت نمایشگاه‌ها به جایگاه قانونی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، هیات‌مدیره و رییس شرکت نمایشگاه‌ها هفته گذشته از مدیران سازمان دعوت به همکاری کردند.
رییس سازمان نظام صنفی اظهار داشت: این جلسه حدود سه تا چهار ساعت به‌طول انجامید و طرفین نظرات یکدیگر را شنیدند و هر دو طرف نیز معتقد به برگزاری شکوهمند این نمایشگاه بودیم.
وی گفت: نظر مسؤولان نمایشگاه این بود که الکامپ باید در جهت تقویت صادرات باشد و ما نیز اعلام کردیم که این نمایشگاه جواب‌گوی چنین موضوعی نبوده و نمایشگاهی با این هدف باید در کشور مقصد باشد.
سعیدی در ادامه به تقاضای شرکت نمایشگاه‌ها برای همکاری در برگزاری الکامپ اشاره کرد و افزود: با توجه به زمان بسیار محدود باقی‌مانده به برگزاری نمایشگاه ما نمی‌توانیم کار زیادی انجام دهیم ولی برحسب وظیفه به شرکت نمایشگاه‌ها اعلام کردیم که برای برگزاری هرچه بهتر الکامپ آمادگی کمک داریم، چرا که زمان برای برنامه‌ریزی شرکت‌های خارجی و شرکت‌های بزرگ داخلی کم است.
وی افزود: در نهایت نیز قرار شد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجری الکامپ سیزدهم باشد و برای این منظور قرار است بعد از برگزاری الکامپ دوازدهم، جلسات کارشناسی با شرکت نمایشگاه‌ها داشته باشیم و در مورد جزئیات به تفاهم برسیم.
به گفته سعیدی اگر سازمان نظام صنفی مسؤولیت برگزاری را به عهده داشت همه چیز را تضمین می‌کرد ولی زمانی که نقش و مسؤولیتی نداریم تضمینی هم نمی‌توانیم بدهیم، چرا که حداقل باید ده ماه قبل مسؤولیت را برعهده می‌گرفتیم.
وی افزود: با تمام این تفاسیر نیت مسؤولان شرکت نمایشگاه‌ها در همکاری با نقطه تعامل بخش خصوصی یعنی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، خیر است.
سعیدی در پایان درخصوص تشویق شرکت‌ها به حضور در الکامپ دوازدهم با توجه به وضعیت کنونی گفت: وقتی در الکامپ دوازده مسؤولیت و اختیار نداریم و برگزارکننده هم نیستیم هیچ تشویق و توصیه‌ای مبنی بر حضور یا عدم حضور شرکت هم در این نمایشگاه نداریم. لذا تصمیم‌گیری در این خصوص در حیطه اختیارات خود شرکت‌هاست.

  • ۸۵/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">