ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سفیر روسیه در واشنگتن از تعامل فعال آمریکا و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات خبر داد. 
به گزارش سایبربان؛ سفیر روسیه در واشنگتن آناتولی آنتونوف در جمع خبرنگاران اعلام کرد روسیه و ایالات‌متحده به‌طور فعال در مورد مسائل امنیت اطلاعات تعامل دارند، اگرچه همتایان آمریکایی ترجیح می‌دهند بحث را عمدتا بر فعالیت ویروس‌های باج افزار متمرکز کنند. 

آنتونوف در پاسخ به سؤالی پیرامون اجرای توافقات صورت گرفته در دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو اظهار داشت: تعامل در مورد مسائل امنیت اطلاعات به‌طور فعال انجام می‌شود. کارشناسان وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوطه قبلاً تماس را آغاز کرده‌اند، چهار دور مذاکره انجام‌شده است. بخش‌های تام‌الاختیار کار حرفه‌ای را از سر گرفته‌اند. موارد معینی از توقف فعالیت‌ مجرمانی که از نرم‌افزارهای مخرب استفاده می‌کردند توسط سازمان‌های مجری قانون روسیه وجود دارد. 

سفیر روسیه در واشنگتن ضمن ابراز امیدواری نسبت به گفت‌وگوی دوجانبه جامع در حوزه امنیت سایبری اعلام کرد: درعین‌حال، همتایان آمریکایی مواضع انتخابی دارند و ترجیح می‌دهند که رایزنی‌ها را بر مسائل اخاذی سایبری متمرکز کنند. امیدواریم گفتگوها به‌مرور جنبه جامعی پیدا کنند، چراکه مسئله امنیت اطلاعات بسیار گسترده‌تر است. بهتر می‌شد حفاظت دیجیتال از تسلیحات نیز موردبحث و بررسی قرار می‌گرفت. 

آنتونوف معتقد است مبارزه با جرائم سایبری از اولویت‌های روسیه و جزء لاینفک سیاست عمومی این کشور در مقابله با انواع جرائم است که در پیاده‌سازی آن از تمام قابلیت‌های سازمان‌های انتظامی استفاده می‌شود. به باور وی، با در نظر گرفتن ماهیت جهانی تهدیدات سایبری که به چالشی بزرگ برای ثبات استراتژیک بدل شده‌اند، مؤثرترین راه مقابله با تهدیدات تعامل فعال نهادهای تام‌الاختیار کشورهای دنیا است.

  • ۰۰/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">