ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییرات در لایحه مسدودسازی تیک تاک

| سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

یک سناتور آمریکایی گفت که لایحه مسدودسازی تیک تاک ممکن است به تغییراتی نیاز داشته باشد.
به گزارش سایبربان،رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا که از قانون مسدود سازی تیک تاک حمایت کرده است، گفت: قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی تغییراتی هستند تا نگرانی‌ها در مورد لایحه‌ای را که به دولت بایدن اختیارات جدیدی برای ممنوعیت تیک تاک (TikTok)متعلق به چین میدهد، بررسی کنند.  

مارک وارنر (Mark Warner)، سناتور دموکرات گفت: لابی‌های تهاجمی توسط اپلیکیشن تیک تاک که متعلق به بایت دنس (ByteDance) میباشد علیه قانون محدودیت، پس از معرفی آن در ماه مارس، قدری از شتاب ما را کاهش داد.

وارنر گفت: قانونگذاران پیشنهادی در مورد یک سری اصلاحات برای روشن کردن این موضوع دارند و ما میتوانیم به شیوه ای عادلانه به این نگرانیها رسیدگی کنیم.

قانون مصوب کاخ سفید به وزارت بازرگانی اختیار جدیدی برای بررسی، مسدود کردن و رسیدگی به طیف وسیعی از عملیات های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات خارجی که خطرات امنیت ملی را به همراه دارند، اعطا خواهد کرد.

وارنر گفت: ابتدا به نظر میرسید تصویب این لایحه بسیار آسان باشد اما تیک تاک ۱۰۰ میلیون دلار برای لابی گری هزینه کرده است و این موضوع کمی از سرعت ما کاسته است . 

دولت بایدن در ماه مارس از مالکان چینی تیک تاک خواست سهام خود را واگذار کنند یا با ممنوعیت آمریکا مواجه شوند. در سال ۲۰۲۰ نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا خواهان ممنوعیت تیک تاک شد که این موضوع توسط دادگاه های آمریکا تایید شد.

وارنر گفت: سه یا چهار اپلیکیشن دیگر نیز منتشر شده اند که تحت کنترل چینی ها هستند، بنابراین ما به یک فرآیند مبتنی بر قوانین عادلانه برای مقابله با این موضوع نیاز داریم .

تیک تاک که بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده میکنند، اعلام کرد که بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای امنیت داده های خود هزینه کرده و اتهامات جاسوسی را رد میکند.

  • ۰۲/۰۴/۲۰

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">