ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش برای جذب بیشتر بودجه تکفا

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – براساس اطلاعات موجود و به علت کسری بودجه دولت ، تا کنون نزدیک به 39 درصد از بودجه طرح توسعه و کاربری فناوری اطلاعات (تکفا) به دستگاه های دولتی اختصاص یافته است.
در سال جاری و به علت کسری بودجه ، دولت بخش اعظمی از بودجه خود را به پیشبرد پروژه های عمرانی اختصاص داد و به این ترتیب برنامه های اجرایی بودجه کمتری دریافت کردند. از این روبرخی از پروژه های تکفا نهایتاً 39 درصد و در مورد برخی از پروژه ها رقمی در حدود 25درصد بودجه تامین شد.
اگرچه این موضوع گریبانگیر اکثر بخش ها و پروژه ها بود ، ولی این وضعیت دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی را با بحران مواجه کرد. این موضوع سبب شده تا نصراله جهانگرد به عنوان دبیر شورای عالی اطلاع رسانی تلاش زیادی را برای تخصیص بودجه به طرح تکفا به انجام برساند. گفته می شود که وی امیدوار است که بتواند حداکثر تا پایان سال جاری موفق به جذب 10 درصد بودجه بیشتر برای تکفا شده و این رقم را به 50 درصد برساند.
براین اساس دستگاه های اجرایی نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده فرصت دارند تا از بودجه تخصیص یافته استفاده کنند. همچنین گفته می شود که این کسری بودجه حتی برخی از نهادها از جمله شورای عالی اطلاع رسانی را با مشکل در صرف بودجه های جاری مواجه کرده است.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">