ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح راهبردی Elearning دانشگاه‌های کشور، پروژه‌ی بزرگی است و با توجه به نیازهای کشور و روند توسعه‌ی آموزش الکترونیکی در دنیا تهیه می‌شود و در آن به ارایه‌ی راهکارها، برنامه‌ی راهبردی و طرح اجرایی برای توسعه‌ی آموزش الکترونیکی پرداخته می‌شود.

دکتر احمد کاردان - سرپرست کمیته‌ی برنامه‌ریزی آموزش الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سند مذکور مشخص می‌شود که در کدام دانشگاه‌ها، در چه رشته‌ای و با چه ابزارهایی آموزش الکترونیکی ایجاد شده و توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: در این راستا لازم است مدل آموزش الکترونیکی معین شده و حقوق مادی و معنوی مولفان تامین گردد. همچنین لازم است استانداردهای آموزش الکترونیکی و آیین‌نامه داخلی دانشگاه‌ها تدوین شود. همچنین در حال حاضر کمیته برنامه ریزی آموزش الکترونیک در صدد تنظیم طرح راهبردی Elearning _ آموزش الکترونیکی - دانشگاه‌های کشور است.

او تاکید کرد: در تدوین هر دو سند طرح راهبردی و طرح اجرایی ممکن است از دانشگاه‌ها و با بخش خصوصی استفاده شود؛ این اسناد نشان خواهد داد که آموزش الکترونیکی در کشور چگونه توسعه یابد.

این کارشناس گفت: به منظور اجرایی شدن باید این طرح‌ها را در سطح کلان وزارت علوم به تصویب وزیر برسانیم زیرا بعد از تصویب راهکار اجرایی شدن ارایه می‌شود، همچنین مدت ترسیم سند چشم‌انداز برای آموزش الکترونیک کشور برای ده سال آینده بین شش ماه تا یک سال است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دورنما و ماموریت و اهداف آموزش در یک کار پژوهش مطالعاتی عمیق و دامنه دار در سطح کشور و در سطح جهان تعریف خواهد شد.

  • ۸۶/۱۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">