ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی در واکنش به نگرانی کسبه برای از بین رفتن اسناد حسابداری، گفت: روند جهانی نگهداری اطلاعات در سیستم‌های ابری است اما اکنون با این سطح فاصله داریم و نمی‌توانیم مشاغل را اجبار کنیم.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌‌وگو با فارس در واکنش به نگرانی کسبه برای از بین رفتن اسناد و مدارک حسابداری و مراجعه مجدد به ساختمان پلاسکو، درباره تمهیدات الکترونیکی شدن اسناد و نگهداری الکترونیکی اسناد، اظهارداشت: روند جهانی نگهداری اطلاعات به سمت ابری شدن سیستم‌ها و نگهداری اطلاعت در مراکز CDN ها (مراکز توزیع محتوا) است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما با این سطح فاصله دارد اما سیاست کلی این است که در شبکه ملی اطلاعات مراکز CDN در کشور توسعه پیدا کنند همچنان که در 6 ماه اخیر شاهد توسعه قابل توجه مراکز CDN در کشور بودیم و همچنین امیدواریم اپلیکیشن‌هایی در حوزه اداری و مالی در کشور ایجاد شود.

وی درباره اینکه کسب وکارهای سنتی از روش‌های نوین نگهداری اطلاعات استفاده نمی‌کنند، گفت: دیگر کاریشان نمی‌توان کرد؛ همچنان که آنها از وسایل غیرایمن دیگر نیز استفاده می‌کنند و خطر آفرین می‌شوند.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که در سطح کلان کشور تمهیدات برای الکترونیکی شدن اسناد و رسمیت یافتن اسناد الکترونیکی چیست، گفت: راه حال این موضوع استفاده از امضای دیجیتال است که در بسیاری از سازمان‌ها اجرایی شده و در حال گسترش است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">