ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توصیه پلیس فتا به مدیران شرکت ها و موسسات

| سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری آذرباییجان شرقی گفت: شرکتها و موسسات هنگام تعدیل یا اخراج کارکنان خود، اطلاعاتی را که در اختیار آنها قرار داده اند و احتمال سوء استفاده از آنها وجوددارد، را تغییر داده یا از بین ببرند.
سرگرد اکبر محمدجعفری افزود: برخی از شرکت ها و موسسات در مواقعی بعضی از کارکنان خود را تعدیل، اخراج و یا برکنار می کنند و برخی از این کارکنان دارای اطلاعاتی هستند که برای آن سازمان با اهمیت است و با دسترسی به آن اطلاعات می توان برخی از کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی را انجام داد و اقدام به سوء استفاده از این اطلاعات کرد.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال شرکت هایی وجود دارند که کارهای مالی خود را از طریق اینترنت بانک انجام می دهند و افرادی که مسئول این اقدامات هستند دارای اطلاعاتی مانند شماره حساب، شماره رمز اینترنتی و سایر اطلاعات حساب آن شرکت یا موسسه هستند.
این مقام انتظامی افزود: در صورتی که چنین افرادی بنا به دلایلی اخراج، برکنار یا تعدیل شوند احتمال دارد از این اطلاعات سوء استفاده کرده و اقدام به برداشت های غیر مجاز از طریق اینترنت، نفوذ در سایت ها و ... کرده و از این طریق، آسیبهایی بر آن شرکت یا موسسه وارد کنند.
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در صورتی که موسسات و شرکت ها چنین اقدامی می کنند حتما نسبت به تعویض رمزهای اینترنتی، برخی از حساب های بانکی و حتی جابجایی امکانات و تجهیزات رایانه ای اقدام کنند تا مورد سوء استفاده واقع نشود.

  • ۹۴/۰۶/۳۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">