ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توضیح ترک سل در خصوص شکایت به دادگاه تهران

| يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۸۴، ۰۱:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

کنسرسیوم آسیای شرقی (ترک سل) از دادگاه عمومی تهران خواستار ممانعت از امضا قرارداد با ام تی ان شد.

کنسرسیوم آسیای شرقی (ترک سل) بدلیل عملکرد های غیر قانونی و بر خلاف مزایده اکتبر 2003 طی شکایتی به دادگاه عمومی تهران ، از مراجع قضایی ایران خواستار ممانعت از عقد قرارداد با سایر شرکت هایی که در این مزایده حضور داشتند، شد.

در این شکایت کنسرسیوم آسیای شرقی از مراجع قضایی ایران خواسته است دستور موقتی مبنی بر عدم عقد قرارداد از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سایرا شرکت ها در مزایده قانونی و بین المللی دولت ایران درمورد اپراتور دوم تلفن همراه (ایران سل) شده است.

در مزایده بین المللی اکتبر 2003 وزارت ارتباطات که بر اساس برنامه سوم 5 ساله توسعه اقتصادی و سیاسی و..... ایران صورت گرفت از سوی مقامات دولتی ایران این شرکت رسما بعنوان برنده اول و مجری پروژه معرفی شد که متاسفانه علی رغم تغییرات قرارداد و پذیرش مجدد این تغییرات از سوی کنسرسیوم آسیای شرقی، شرکای شبه دولتی داخلی این پروژه بر خلاف قانون بدون اطلاع به این شرکت، به ثبت شرکت ایران سل اقدام نمودند.

علی رغم این اقدامات غیر قانونی کنسرسیوم آسیای شرقی بمنظور جلوگیری از اقدامات غیر قانونی بعدی و پرهیز از اختلاف و ایجاد فضایی از اعتماد و صداقت، به مهلت های تعیین شده شرکای داخلی لبیک گفت و بدوا با گذاشتن گارانتی در بانک اچ اس بی سی لندن و گارانتی آن از سوی بانک دویچه آلمان و سپس واریز سهم خود در بانک صادرات شعبه لندن، صداقت و تعهد خود برای اجرایی کردن پروژه را عملی کرد که متاسفانه این اقدامات نیز پذیرفته نشد و با بهانه های غیر قانونی و مختلف این اقدامات زیر سوال رفت .(کلیه مدارک و اسناد این اقدامات برای وزارت ارتباطات ارسال شده است و همگی در این دفتر موجود می باشند)

کنسرسیوم آسیای شرقی در هر حال معتقد است اقدامات خود برای عملیاتی کردن پروژه ایران سل را در چارچوب قانون انجام داده و حق خود می داند که از اقدامات غیر قانونی دیگر از جمله عقد قرارداد با سایر شرکت ها جلوگیری شود و این تصمیم اینک در حیطه اختیارات مراجع قضایی ایران است.

کنسرسیوم آسیای شرقی همچنین معتقد است با توجه به استقلال قوه قضاییه ایران برای احقاق حق خود می تواند این مسئله را از طریق مراجع قضایی ایران و نه خارج حل نماید و تابع تصمیمات این مراجع خواهد بود.

متذکر می شود که کنسرسیوم آسیای شرقی در شکایت خود خواستار توقف پروژه ایران سل نشده است و صرفا از دادگاه خواسته است دستوری مبنی بر منع عقد قرارداد وزارت ارتباطات با سایرشرکت های صادر نماید.

این شرکت در نهایت معتقد است در یک فعالیت حرفه ای و بین المللی قبل از هر چیز صداقت و اعتماد اساس کار خواهد بود و امیدوار است شرکا و مجری پروژه با پذیرش این دو اصل به اجرایی شدن این پروژه که بزرگترین پروژه سرمایه گذاری جمهوری اسلامی است، کمک کنند.

کنسرسیوم آسیای شرقی در عین حال کماکان برای عملیاتی کردن این پروژه آمادگی کامل دارد و با دستور مقامات ایرانی پروژه مذکور را عملیاتی خواهد کرد.

  • ۸۴/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">