ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سامانه نسخه الکترونیک به تدریج در حال جایگزین شدن به جای دفترچه‌های کاغذی است.

به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فن‌آوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیک با سرعتی قابل قبول در حال پیشرفت است و شاهد افزایش استفاده از این سامانه در بین مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم.

وی افزود: با پیشرفت کار و استفاده بیشتر از این سامانه اهمیت و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود و بطور قطع نیازمند تلاش و جدیت بیشتر برای استقرار کامل سامانه نسخه الکترونیک در کشور هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آمادگی این سازمان برای همکاری و استفاده از ظرفیت اپلیکیشن‌ها برای توسعه و تسهیل دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: امکان نسخه نویسی آفلاین و بسیاری خدمات دیگر با کمک اپلیکیشن‌ها قابل انجام است و بستر مناسب برای این کار بزودی فراهم می‌شود.

سالاری با تأکید بر اینکه اقدامات لازم از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای استقرار سامانه نسخه الکترونیک به طور کامل انجام شده است، افزود: سامانه نسخه الکترونیک تکمیل و آماده بهره برداری است و هدف و اولویت فعلی ما ترغیب و تشویق مراکز درمانی طرف قرارداد برای استفاده از این سامانه است.

وی رصد دائمی و رفع مشکلات احتمالی سامانه نسخه الکترونیک را از اولویت‌های اصلی واحدهای مختلف درمانی و فن‌آوری اطلاعات این سازمان برشمرد و گفت: برای ارتقاء سامانه و تسهیل استفاده از آن محدودیتی نداشته و از تمامی امکانات سازمان تأمین اجتماعی و کشور برای تکمیل این برنامه بسیار مهم استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به روز رسانی کدینگ دارویی کشور را نیز گام مهمی برای ارتقاء سامانه نسخه الکترونیک عنوان کرد و گفت: این موضوع مهم با محوریت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت درحال انجام است و طی روزهای آینده نهایی می‌شود.

سالاری با اشاره به صدور بخشنامه جدیدی برای تسهیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند، گفت: علاوه بر پرداخت ۹۵ درصدی پزشکان داری امضای دیجیتال و ۸۵ درصدی سایر پزشکان، ۱۰۰ درصد مطالبات مراکز طرف قراردادی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند، حداکثر طی ۱۰ روز پس از پایان هر ماه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی الزامی برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک ایجاد نکرده و در عوض با پرداخت منظم و بسیار سریع مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند، پزشکان و تمامی مراکز درمانی کشور را به استفاده از این سامانه تشویق می‌کند.

در این جلسه مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها و همچنین مدیران ستادی سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره توسعه استفاده از سامانه نسخه الکترونیک و بهبود فعالیت این سامانه پرداختند.

به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">