ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تیم ایران در دور دوم WSIS آمادگی کمتری دارد

| دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۸۴، ۰۵:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

به عقیده‌ی معاون فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی‌و صنعتی ایران، باید یک استراتژی ملی درون‌زایی را برای تحقق اهداف WSIS در کشور، تدوین کرد.
مهندس «حسن انتظاری» در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره‌ی ارزیابی فعالیت‌های ایران برای حضور در دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی اظهار داشت: از زمان برگزاری اجلاس WSIS تونس که مدت دو سال از آن می‌گذرد و تغییر وتحولات که در این مدت رخ داده و جابه‌جایی که در سطح مدیریتی کشور افتاده است، از تب و تاب اجلاس WSIS کاسته وبه واقع تیم ایران در این دروه از آمادگی کمتری برخوردار است .
وی با اشاره به این که متولیان جامعه‌ی اطلاعاتی در کشور به ویژه شورای عالی اطلاع رسانی ، تلاش‌هایی بسیاری در تحقق اهداف WSIS انجام داده‌اند ، تصریح کرد : امادر مجموع باید برنامه ریزی‌های منسجم تری در این عرصه انجام می‌گرفت ، تا ایران امروز بتواند با دستاوردها‌ی چشم گیری در اجلاس تونس شرکت کند.
به عقیده‌ی وی، ایران در حوزه‌ی حاکمیت اینترنت در تصمیم‌گیری‌های اجلاس تا به امروز خوب عمل کرده است ، و توانسته مواضع خود را به صراحت بیان کند،همچنین در حوزه‌های فرهنگی حاکمیت ملی ، تنوع زبانی نیز نقش تاثیر‌گذاری داشته ایم .
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که زمان محدودی را برای حضور در اجلاس WSIS ژنو داشتیم ، اما توانستیم نقش موثری را در اکثر تصمیم گیری‌ها کلیدی اجلاس ایفا کنیم .
به عقیده‌ی وی پس از پایان اجلاسWSIS تونس، بخش اجرایی اهداف WSIS آغاز می‌شود و هر کشوری با توجه به شرایط بومی ‌و فرهنگی که دارد باید ابعاد توسعه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی را در نظر گیرد.

  • ۸۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">