ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صرافی ارز دیجیتال کراکن، بیش از 362 هزار دلار برای رسیدگی به اتهامات نقض تحریم‌های ایالات متحده به دلیل ارایه خدمات به کاربران ایرانی، جریمه شد.

به گزارش عصر ارتباط از بیزینس اینسایدر، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد صرافی کراکن، تراکنش‌هایی به ارزش 1.68 میلیون دلار را از طرف کاربرانی که به‌نظر می‌رسد در ایران هستند، پردازش کرده است. صادرات خدمات و کالاها به ایران، تحت تحریم‌های اعمال‌شده در سال 1979 ممنوع است. وزارت خزانه‌داری اعلام کرد صرافی رمزارز کراکن با پرداخت جریمه بیش از 360 هزار دلاری برای رفع اتهامات مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران موافقت کرده است.

به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک)، کراکن در حالی که از برنامه ضدپولشویی و پیروی از تحریم‌ها تبعیت می‌کند و سومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال از نظر حجم است، 826 تراکنش به ارزش 1.68 میلیون دلار را از طرف کاربرانی که به‌نظر می‌رسد، در بازه زمانی اکتبر ۲۰۱۵ تا ژوئن 2019 در ایران قرار داشتند، پردازش کرده است. دولت آمریکا صادرات خدمات و کالاها به ایران را تحت تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور در سال 1979 ممنوع کرده است.

طبق اعلام اوفک، با توجه به عدم اجرای به‌موقع ابزارهای موقعیت جغرافیایی مناسب از جمله پروتکل اینترنت خودکار  (IP) که آدرس سیستم‌های  مسدود  را نشان می‌دهد، کراکن، خدماتی را به کاربرانی ارایه کرده که به‌نظر می‌رسد در ایران، هنگام انجام معاملات ارز مجازی با پلتفرم این صرافی بوده‌اند.

بنابراین صرافی کراکن، مبلغ 362,158.70 دلار برای زیرپا گذاشتن مسوولیت مدنی، یعنی نقض آشکار مقررات معاملات و تحریم‌های ایران پرداخت خواهد کرد.

همچنین 100 هزار دلار اضافی را در برخی از کنترل‌های انطباق برای رعایت تحریم‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بر این اساس، مبلغ تسویه‌حساب، نشان‌دهنده عزم اوفک و بیانگر این است که تخلفات آشکار کراکن عمدی نبوده و به طور داوطلبانه افشا شده است. به گفته اوفک، کراکن از آن زمان، مسدودسازی خودکار آدرس‌های IP مرتبط با حوزه‌های قضایی تحریم‌شده را اجرا کرده و ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل بلاک‌چین چندلایه را برای کمک به نظارت بر تحریم‌ها پیاده‌سازی کرده است.

  • ۰۱/۰۹/۲۰

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">