ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه 5 میلیارد دلار روی دست فیس‌بوک

| شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

بعد از ماه‌ها چانه‌زنی فیس‌بوک و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، سرانجام 2 طرف بر سر میزان جریمه‌ای که فیس‌بوک به علت نقض حریم شخصی باید بپردازد، به توافق رسیدند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، بر اساس رای کمیسیون یادشده، بعد از ماه ها چانه زنی فیس بوک و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، سرانجام دو طرف بر سر میزان جریمه ای که فیس بوک به علت نقض حریم شخصی باید بپردازد، به توافق رسیدند. فیس بوک باید به علت اقدامات اشتباهی که در حوزه حریم شخصی انجام داده و ناتوانی در زمینه جلب رضایت کاربران باید جریمه کلان 5 میلیارد دلاری بپردازد.

از میان اعضای 5 نفری این کمیسیون، سه جمهوری خواه به نفع این مصوبه و دو دموکرات بر علیه آن رای دادند. البته هنوز مشخص نیست به علت این تخلف فیس بوک قرار است چه محدودیت های دیگری بر آن تحمیل شده و چه اقدامات نظارتی برای جلوگیری از تکرار چنین رویدادی به عمل آید.

علاوه بر این مشخص نیست آیا هیچ تعهدی از فیس بوک اخذ شده تا این شرکت تمهیداتی برای کاهش تکرار موارد نقض حریم شخصی کاربران بیندیشد یا خیر.

تا پیش از این بیشترین میزان جریمه اخذ شده از شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی به علت نقض حریم شخصی کاربران مربوط به گوگل بوده و رقم آن برابر با 22.5 میلیون دلار بوده است. علت این امر انتقال داده های شخصی کاربران به شرکت های ثالث اعلام شده بود.

  • ۹۸/۰۴/۲۲

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">