ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت گوگل روزانه یک میلیارد تومان از ایران بابت تبلیغات در فضای مجازی درآمد کسب می‌کند عنوان کرد که فضای مجازی در مقابل فضای حقیقی نیست و در واقع به دنبال بسط و گسترش آن است.

حجت‌الاسلام احد ‌آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در این نشست سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گزارشی را از فضای مجازی و وضعیتی که ما در آن قرار داریم به نمایندگان ارائه کرد. 

وی افزود: دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد که فضای مجازی با رویکرد اجتماعی شدن و اطلاعاتی شدن جامعه پیش آمده و عصر ارتباطات به عصر اتصالات تبدیل شده است. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فیروزآبادی در گزارش خود گفت که فضای مجازی در واقع بسط دادن و گسترش دادن فضای حقیقی است. 

آزادیخواه خاطرنشان کرد: دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت که فضای مجازی مسیر فضا را از مسیر سیاسی، اقتصادی به سمت اقتصادی، اجتماعی سوق می‌دهد و اگر ما امروز دیجی‌کالا نداشتیم مطمئناً آمازون آمریکا حتماً وارد کشور شده بود.

وی افزود: فیروزآبادی با بیان اینکه گوگل در 6 سال گذشته هر هفته یک شرکت با قیمت بالای یک میلیاردی را خریداری می‌کند عنوان کرد سالانه 480 میلیون دلار در سطح جهان در زمینه تبلیغات آنلاین در فضای مجازی هزینه می‌شود. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فیروزآبادی گفت شرکت گوگل روزانه یک میلیارد تومان تنها از ایران برای تبلیغات درآمد دارد و ما سالانه 400 میلیارد تومان هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنیم.

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد که ما در حوزه فضای مجازی با خلأ قانونی مواجه هستیم و آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز گفت که باید کمیسیون فرهنگی و کمیسیون‌های مرتبط دیگر همچون صنایع به موضوع فضای مجازی ورود پیدا کنند و وظایف خود را در این باره انجام دهند و خلأ‌های قانونی را ترمیم کنند.

 

موضوع فیلترینگ تلگرام به کجا رسید؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: در نشست غیرعلنی امروز مجلس در رابطه با موضوع فیلترینگ تلگرام بحث شد که ضمن آن اعلام شد تاکنون هیچ تصمیم قاطعی برای فیلتر کردن تلگرام در کشور ما گرفته نشده است.

به گزارش فارس محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز یکشنبه (27 اسفندماه 96) در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز پارلمان گفت: ما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم تاکنون هیچ تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است.

وی افزود: در جلسه امروز موضوع جایگاه فرصت و چالش‌های فضای مجازی مطرح شد، لذا نباید این فضای گسترده را محدود به تلگرام کنیم.

قربانی اضافه کرد: از آنجایی که ما هنوز بهره کافی و شناختی از فضای مجازی نداریم، ذهن ما فقط به تلگرام محدود شده است، اما در جلسه امروز بحث شد که تلگرام تنها جزء کوچکی از این فضای گسترده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: همچنین در این جلسه بحث شد که باید یاد بگیریم از همه این فرصت‌های مجازی تولید ثروت کنیم و هنوز این موضوع به صورت یک فرهنگ در جامعه ما جا نیفتاده است.

وی همچنین افزود: یکی از تفکرات تلگرام این است که به‌هرحال آزادی اطلاعات در آن وجود دارد و هر کشوری می‌تواند محدودیت‌هایی در حوزه سیاست‌گذاری و مسائل مربوطه ازجمله مسائل اخلاقی برای خود تعریف کند. دقیقاً در کشور ما هم بر سر دو مسئله امنیتی و اخلاقی باید چارچوب‌های لازم را رعایت کنیم.

قربانی بر همین اساس اضافه کرد: من فکر می‌کنم با قدرت چانه‌زنی می‌توانیم به مدیر تلگرام بقبولانیم که آن حدود و چارچوب انتظارات جمهوری اسلامی را رعایت کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها کشوری که اکنون توانسته برای خود شبکه‌های داخلی صد درصد تعریف داشته باشد، چین است و این هم به‌هرحال در یک فضای خاصی صورت گرفته است. به نظر من اگر ما هم در کشور خود بتوانیم به این حد و اندازه برسیم که بتوانیم یک شبکه داخلی برای خود تعریف کنیم، باز هم حدود 30 درصد از ظرفیت‌ها را انجام داده‌ایم، اما آنچه که ما را به جایگاه واقعی استفاده از فضای مجازی می‌رساند، مجاب کردن بحث تلگرام برای پذیرش چارچوب‌های جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">