ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزئیات وام‌ حمایت از ICT اعلام شد

| سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۸۵، ۰۵:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

طی گزارشی که از سوی معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده، جزئیات پرداخت وام‌های وجوه اداره شده تشریح شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس اعلام این معاونت، طی سه سال گذشته 882 هزار و 70 میلیون ریال به منظور پرداخت وام از محل وجوه اداره شد، به پست بانک تحویل داده شده است.

بر این اساس، تا پایان شهریور ماه سال جاری، 412 هزار و 375 میلیون ریال از تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان مصوب شده است که 64 درصد از آن اعتبارات به استان تهران و بقیه به دیگر استان‌ها اختصاص داده شده است.

شرکت ارتباطات سیار با 400 هزار میلیون ریال، شرکت مخابرات استان تهران با 273 هزار و 505 میلیون ریال و شرکت مخابرات ایران با 152 هزار و 565 میلیون ریال به ترتیب مقام‌های اول تا سوم میزان واریزی اعتبارات تودیع شده این نوع از وام‌ها را بین شرکت‌های تابعه کسب کرده‌اند.

این گزارش حاکی است تا تاریخ 31 شهریور ماه جاری، کل اعتبارات موجود برای اعطای وام بیش از 943 هزار و 856 میلیون ریال بوده است که از این میزان تاکنون 412 هزار و 375 میلیون ریال مصوب و 531 هزار و 481 ریال نیز آماده تخصیص است.

از میزان کل تسهیلات مصوب مبلغ 277 هزار و 275 میلیون ریال به 707 شرکت پرداخت شده است و مجموعاً پرونده‌های 255 شرکت نیز برای دریافت 113 هزار و 755 میلیون ریال در جریان است.

بر اساس این گزارش، از میان گروه‌های 10 گانه‌ای که طبق قانون امکان استفاده از این نوع وام را دارند، گروه هفت که شامل مراکز ISP، IDC و دفاتر خدمات ارتباطی است با 777 متقاضی و گروه 9 که شامل صادر کنندگان سخت‌افزار، نرم افزار و خدمات فنی مهندسی است، بدون داشتن متقاضی به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد متقاضیان دریافت وام از محل وجوه اداره شده را به خود اختصاص داده‌اند.

کمیته وام استان تهران نیز با تصویب 277 درخواست و پرداخت 267 هزار و 230 میلیون ریال بیشترین تعداد تسهیلات مصوب را در میان مصوبات کمیته وام استان‌های کشور بر خود اختصاص داده است و استان‌های اصفهان با 75 و آذربایجان شرقی با 67 درخواست مصوب در مقام‌های بعدی قرار دادند.

  • ۸۵/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">