ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ولیدکنندگان ضد بدافزارهای بومی از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای سازمان فناوری اطلاعات ایران مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، امنیت شبکه های رایانه ای و سامانه های نرم افزاری موضوع جدیدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست اما دغدغه ای تازه برای کاربران این حوزه به شمار می آید.

امروزه همگام با پیشرفت فناوری های ارتباطی و گسترش شبکه های رایانه ای، امنیت فضای تبادل اطلاعات به یکی از دغدغه های اصلی کاربران این حوزه تبدیل شده است به همین دلیل و از آنجایی که آسیب پذیری سیستم های اطلاعاتی در کشور ما به دلیل آشنا نبودن با برخی ابزارها و روش های هک و ویروس های الکترونیکی به مراتب بیش از دیگر کشورها است مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای – ماهر- سامانه گروهی هانی نت یا تله بدافزار را برای تحلیل و آنالیز حملات رایانه ای در سطح شبکه ملی اینترنت تشکیل داده که تمامی مراکز استان های کشور را تحت پوشش قرار دهد براین اساس این مرکز از تمامی تولیدکنندگان ضد بدافزارهای بومی حمایت به عمل می آورد.

براساس پیش بینی های انجام شده تله بدافزار که یک سیستم شبیه سازی شده قابل نفوذ است تا پایان امسال 400 نقطه کشور را تحت پوشش قرار می دهد و جذب افراد نفوذگر و ثبت روش نفوذ آنها و یا جمع آوری بدافزارهایی که به وسیله رایانه های آلوده دیگر ارسال می شوند از جمله اهداف آن محسوب می شود.

در این راستا آگاهی و اطلاعاتی که از راه اندازی و توسعه شبکه تله بدافزار به دست می آید بسیار حائز اهمیت است به این معنی که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده می توان با آخرین روش های به کاربرده شده برای سوء استفاده از آسیب پذیری ها و روش های نفوذ در شبکه ها آشنا شد و با پردازش دیتاهای جمع آوری شده می توان اطلاعاتی را در مورد ماهیت بدافزار و منابع تهدید کننده آن به دست آورد.

شناسایی آدرس های اینترنتی آلوده به بدافزار در سطح کشور و اعلان هشدار برای رفع آلودگی به سازمان ها و شرکت های دارنده آدرس های مذکور، تهیه دستورالعمل ها و راهکارهای پاکسازی بدافزارها با بیشترین میزان گستره آلودگی و برگزاری دوره های آموزشی مقابله با بدافزار از دیگر خدماتی است که از سوی مرکز ماهر ارائه می شود.

  • ۹۰/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">