ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت اناق بازرگانی از تجارت الکترونیکی

| چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات و ارتباطات راه دوراتاق بازرگانی بین‌المللی در بیانیه‌ای خدمات متکی بر این تکنولوژی را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی ، بیانیه‌ای که توسط کمیسیون تجارت و IT منتشر شده حاکی از حمایت قاطعانه در امر تجارت با استفاده از خدمات تکنولوژی اطلاعات دارد و با هر گونه ایجاد محدودیت توسط دولتها مقابل می‌کند.

خدمات متکی بر تکنولوژی اطلاعات به عنوان نهادی جدید در فرآیند تامین نیازها، به اندازه خود تکنولوژیIT ، فعالیتهایی همچون مراکز پیام رسانی و برنامه‌ریی نرم افزاری را پوشش می‌دهد.

در بیانیه ICC پیش بینی شده است که تجارت الکترونیک متکی بر تکنولوژی اطلاعات تا سال 2002 به ارزشی معادل 3/24 میلیارد دلار برسد که بالغ بر 14 درصد بازار خدمات متکی بر اطلاعات را به خود اختصاص خواهد داد.

اتاق بازرگانی بین المللی پیشرفت در این امر را منوط به اعتماد شرکتها به این تکنولوژی و کنار گذاشتن رویه‌های قدیمی در تامین نیازهای تجاری خود می داند و نیز از دولتها می‌خواهد تامین نیاز از این طریق را برای پیشرفت اقتصاد کشورها مورد تشویق قرار دهند.

در این بیانیه آمده است: ترغیب انتشار خدمات متکی بر فن‌آوری اطلاعات به میزان قابل ملاحظه‌ای در بخشهای مخلتف صنعتی همچون خدمات مالی صنعتی، حمل و نقل و بهداشت باعث ایجاد شرکتهای محلی شده که این امر تاثیر مثبتی بر کل اقتصاد یک کشور دارد.

خاطر نشان می‌وشدف هندوستان در استفاده از این تکنولوژی پیشکسوت بوده و بسیاری از کشورهای در حال توسعه همچون ویتنام ، مالزی و فیلیپین نیز در حال رقابت برای دستیابی به این فن آوری و بهره‌گیری از آن هستند.

اضافه می‌شود، تا سال 2006 کشورهای خاور دور ( چین و ژاپن) بیشترین سهم بازار را در این زمینه به خود اختصاص خواهند داد.

  • ۸۴/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">