ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: راه‌اندازی ماشین جست‌وجوی ایرانی و تولید محتوا در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات از اولویت‌های کشور در برابر حملات هکرهای خارجی است.

ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به اینکه ایران نیازمند ماشین جست‌وجوی داخلی و تولید محتوا است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز ملی فضای مجازی تقویت شبکه ملی اطلاعات در برابر حملات هکرهای خارج از کشور است که حتی می‌تواند به دستگاه‌های داخلی نیز حمله کند که نمونه مشابه آن در سال گذشته برای کشور اتفاق افتاد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما رفع نواقص در شبکه ملی اطلاعات است که می‌توان به تولید محتوا بازی‌های اینترنتی و توسعه خدمات اشاره کرد که در این رابطه خوشبختانه ما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارشاد گام‌های خوبی را در راستای تولید بازی‌های داخلی و توسعه دیجیتال، همچنین خدمات ویدئویی برداشته‌ایم.

فیروزآبادی تصریح کرد: اصل مهم در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ارائه خدمات پایه کاربردی مانند ماشین جست‌وجوی ایرانی و تولید محتوا است که می‌تواند نه‌تنها در رشد فناوری نقش محوری داشته باشد بلکه در بسیاری از حملات هکرهای خارج از کشور می‌توانیم با استفاده از شبکه ملی داخلی نیازهای مردم و کشور را رفع کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">