ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جمعه شب گروهی از هکرها به 200 شرکت آمریکایی حمله کردند که حالا خبر می‌رسد، در پی این حمله صدها مغازه در سوئد تعطیل شده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، جمعه شب یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ آمریکا اتفاق افتاد و گروهی از هکرها توانستند، با نفوذ به یک نرم‌افزار به 200 شرکت آمریکایی حمله کنند.

حالا خبر می‌رسد که این حمله سایبری نه تنها در آمریکا بلکه در سوئد هم خسارت به بار آورده است، به گونه‌ای که یک فروشگاه زنجیره‌ای میوه فروشی در این کشور مجبور شده، در پی این حمله سایبری 800 فروشگاه خود را در سراسر این کشور تعطیل کند. 

گفته می‌شود این حمله بسیار پیچیده بوده و یک موسسه امنیت سایبری در آمریکا به نام هانترس، گفته حمله کار یک گروه هکری روسی به نام رویل است. 

چند هفته پیش و به گفته اف بی ای، این گروه هکرها قبلا هم یک بار به شرکت بسته بندی گوشت جی بی اس آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات بسته بندی گوشت در جهان به شمار می‌رود، نیز حمله کرده بودند.

هانترس، البته گفته که ممکن است به خاطر این حمله سایبری هزاران شرکت کوچک آمریکایی آسیب دیده و قربانی نفوذ شده باشند. 

شرکت کاسیا که مالک نرم افزاری بود که هکرها با نفوذ به آن حمله سایبری را انجام داد‌ه‌اند گفته که در حال همکاری با اف بی آی است و فعلا 40 نفر از مشتریانش به صورت مستقیم مورد حمله قرار گرفته است.

دیروز هانترس و کاسیا به مشتریانشان توصیه کردند که همگی سرورهای خود را خاموش کنند.

  • ۰۰/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">