ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری و خاموشی سیستم‌های شرکت اسرائیلی

| يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

به نظر می‌رسد حمله سایبری شرکت سازنده چیپ اسرائیلی را مجبور به قطع کردن سیستم‌هایش کرد.

«Tower Semiconductor»، شرکت سازنده سنسورهای دوربین و تراشه بی‌سیم مستقر در اراضی اشغالی، در لیست نزدک، ظاهراً هفته گذشته با یک نقص جدی امنیتی روبرو شده است. به نظر می‌رسد این شرکت قربانی حمله باج‌افزاری بوده، مشابه آنچه اخیراً ساپینز (Sapiens)، شرکت نرم‌افزاری اسرائیلی متحمل شده است. تاور تأیید کرد که چندی پیش بر اثر یک حادثه مجبور به خاموش کردن سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی خود شده، اما مطلبی در مورد قربانی شدن در یک حمله باج‌افزاری مطرح نکرد. یک منبع ناشناس آگاه در گغتگو با وبگاه تخصصی کالکلیست (Calcalist) اعلام کرد که این شرکت بیمه خسارات ناشی از حمله سایبری را دارد.

تاور، که خارج از «Migdal HaEmek» در شمال اراضی اشغالی مستقر است، بیش از 5000 نفر کارمند دارد. راسل الوانگر (Russell Ellwanger)، مدیرعامل این شرکت است؛ هنوز آسیب‌های احتمالی روی امکانات تولیدی به دلیل نقض امنیتی مشخص نشده‌اند.

شرکت اسرائیلی توضیح داد :«چندی پیش تاور یک نقص امنیتی در سیستم‌های اطلاعات و ارتباطات خود شناسایی کرد. بنابراین، شرکت برای ارزیابی وضعیت و انجام اقدامات مورد نیاز جهت بازگشت هرچه سریع‌تر به فعالیت‌های عادی، این سیستم‌ها را خاموش کرد.»

حملات باج‌افزاری معمولاً به‌وسیله یک کد مخرب، که از طریق چت یا ایمیل به‌صورت آنلاین منتقل شده، فعال می‌شوند. قربانی روی لینک کلیک می‌کند و به سایتی منتقل می‌شود که کد مخرب از آن به رایانه میزبان تزریق می‌شود. درنتیجه، هکرها می‌توانند کنترل کامپیوتر یا شبکه کاربر را در اختیار داشته باشند و از استفاده افراد دیگر از آن جلوگیری کنند. سپس مالکان یا مدیران پیامی مبنی بر درخواست باج در ازای آزادسازی کامپیوتر یا شبکه از موانع سایبری دریافت می‌کنند. باج‌ها اغلب به‌صورت بیت‌کوین درخواست می‌شود که به این ترتیب هکرها ناشناس می‌مانند. براساس گزارش شرکت سایبری «Coveware»، هکرها پس از دریافت 98 درصد مبلغ کامپیوترها را برای استفاده آزاد می‌کنند. تحقیقات Coveware نشان می‌دهد که متوسط درخواست باج در سال 2019 حدود 40 هزار دلار بوده و به مدت 12 روز ادامه داشته است.

منبع:سایبربان

  • ۹۹/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">